Škoda Octavia šitá na Nürburgring. Aj tak by sa dala charakterizovať práve táto Octavia RS. Tento model by chcelo mať určite viacero z nás doma. Aktuálne je na predaj, takže aj vy môžete byť ten šťastlivec.
Ako šitá na Nürburgring, jednoducho Škoda Octavia RS, ale s poriadnymi zmenami a výkonom, za ktorý by sa nehanbili ani iné ostré športiaky. Výkon tohto auta a použitá technika by rozhodne zaujala nejedného nadšenca rýchlej jazdy. V tejto konfigurácii môže Octavia potrápiť aj nemecké prémiové športové autá.
Najskôr Fabia, teraz Octavia
Nedávno sa na portáli Ebay objavila azda najdrahšia Fabia prvej generácie v histórii. Onedlho pribudla na predaj ďalšia nie úplne obyčajná Škoda. V tomto prípade ide o Škodu Octavia RS vyrobenú v roku 2014 s nájazdom niečo málo nad 88-tisíc kilometrov. Táto Octavia ale ponúkne porciu výkonu, ktorý žiadna sériová Octavia nikdy nemala.
Model by podľa slov majiteľa mal byť v top kondícii. Ako bonus k tejto Octavii patrí predný splitter, zadný difúzor a karbónové krídlo na veku batožinového priestoru. Pre dokonalý športový „look“ nesmú chýbať ani športové prahy a nasávací otvor na kapote. Zmizol taktiež zadný stierač a predná mriežka dostala oveľa agresívnejší dizajn. Do čiernej farby sa odeli všetky znaky a nápisy a celkový vzhľad autá dotvárajú aj čierne kované disky kolies.
Brzdy musia vydržať
Kameň na kameni nezostal ani v prípade podvozkovej časti. Majiteľ sa rozhodol použiť športový podvozok a pomocný rám vpredu na všetky dodatočné komponenty. Auto dostalo aj špeciálne naladenú pretekársku geometriu. Aby Octavia dokázala spoľahlivo brzdiť, majiteľ zvolil šesťpiestikové brzdy od Porsche a predné kotúče s priemerom 355 mm. Vzadu nájdeme brzdovú sústavu od spoločnosti Brembo.
Interiér je vpredu prakticky nezmenený, čo však stojí za zmienku, je vylepšený infosystém. V ňom si môžete pozrieť napríklad aj údaje o plniacom tlaku, teplote vody či tlaku oleja a mnohé iné. Vzadu však chýbajú sedadlá, ktoré nahradil ochranný rám. Kufru chýba roletka, ale jeho bohatý priestor zostal zachovaný.
Má to háčik
Pod kapotou nájdeme dvojlitrové TSI, ktoré ale dostalo špeciálny chladič, pretekársky olejový chladič, nové sviečky, intercooler a nasávanie vzduchu. Za zmienku rozhodne stojí aj kryt motora, ktorý sa rozhodol majiteľ zafarbiť do farby s názvom Candy Apple Red. Nechýba ani hybridné turbo, športové hadice určené na chladenie a rozpera na zlepšenie pevnosti karosérie.
Úpravami si prešla tiež riadiaca jednotka motora a preto má auto výkon na úrovni 456 koní s krútiacim momentom 542 Nm. Kvôli zvládaniu obrovskej porcie výkonu si úpravou prešla aj samotná prevodovka. Preto na aute nájdete aj olejový chladič prevodovky a nesmie chýbať ani samosvorný diferenciál. Toto auto má kompletnú servisnú históriu a tak majiteľa nečaká mačka vo vreci. Má však iba jeden háčik, volant má totiž na pravej strane, keďže ide o model určený pre Veľkú Britániu.