Domov SPRÁVY News Nízka spotreba, pôsobivá dynamika. MG3 vystraší nielen Clio

Nízka spotreba, pôsobivá dynamika. MG3 vystraší nielen Clio

Foto: MG Motor

Na Slovensku sa môžeme tešiť na ďalší model z dielne MG. Hatchback MG3 je technologicky vyspelé hybridné malé auto ponúkajúce atraktívnu kombináciu výkonu, dynamiky a účinnosti.

MG3 bude k dispozícii zákazníkom v celej Európe. Pri uvedení na trh budú dostupné tri špecifikácie. Všetky ale budú mať spoločnú úplne novú hnaciu sústavu Hybrid+. MG na tomto hybridnom systéme pracuje s väčšou batériou a výkonnejším elektromotorom, čo stanovuje nové štandardy v segmente B.

MG3 je podľa slov samotnej automobilky najrýchlejšie akcelerujúci hybridný hatchback segmentu B. Väčšia kapacita batérie ako u konkurentov mu navyše umožňuje dlhšiu prevádzku s nulovými emisiami. Všestranný hybridný systém obsahuje samostatný generátor, ktorý umožňuje až 5 hybridných režimov.

MG3
Foto: MG Motor
Hybrid s výkonným elektromotor a “veľkou” batériou

Ide vôbec o prvý full-hybrid v portfóliu značky. V jeho jadre je päť kľúčových prvkov – motor, prevodovka, batéria, elektromotor a generátor. Napriek tomu, že sa zameriava na efektivitu, elektrifikovaná technológia prirodzene prináša vynikajúce výkonnostné výhody. Pohonné ústrojenstvo MG Hybrid+ robí z MG3 najrýchlejšie akcelerujúci hybridný model v triede s rýchlosťou šprintu z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd. Zrýchlenie z 80 – 120 km/h je rovnako pôsobivé, trvá za 5 sekúnd.

MG3
Foto: MG Motor

MG3 Hybrid+ s kombinovaným výkonom až 143 kW (195 koní) dosahuje hodnoty spotreby 4,4 l/100 km a emisií 100 g/km. Tomu napomáha batéria s kapacitou 1,83 kWh, ktorá umožňuje široký dojazd len na elektrický pohon, čo výrazne zvyšuje efektivitu. Automobil je vybavený 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 75 kW a elektromotorom s výkonom 100 kW. Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou. 

Foto: MG Motor
Tri jazdné režimy

Vodiči si môžu prispôsobiť odozvu MG3 výberom troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je kalibrovaný pre optimálnu spotrebu paliva a poskytuje vodičom jemnú odozvu plynu, zatiaľ čo štandardný režim poskytuje zmes medzi hospodárnosťou a výkonom a funguje dobre pre väčšinu typov ciest. Šport sa vyznačuje citlivejšou kalibráciou, ktorá využíva to najlepšie z kombinovaného výkonu.

MG3
Foto: MG Motor

MG3 ponúka zážitok z dynamickej jazdy, ako aj vysokú úroveň komfortu, a to vďaka spolupráci, ktorú vložili inžinieri MG v Európe aj v Číne, a doladili podvozok a odpruženie pre rôzne trhy. Ťaží z použitia nových komponentov s ultra vysokou tuhosťou v podvozku, zatiaľ čo prvky odpruženia boli navrhnuté tak, aby znížili hmotnosť a zlepšili priľnavosť pre atletickú ovládateľnosť a pohodlnú jazdu. Okrem toho, že MG3 ponúka ideálne vyvážené nastavenie medzi komfortom a dynamikou, čiastočne vďaka novej hybridnej hnacej sústave so schopnosťou krátkodobo bežať na elektrický pohon, prináša aj nové maximá v kultivovanosti a potláčaní hluku. 

MG3
Foto: MG Motor
Solídna výbava

Vodiči majú k dispozícii 7” digitálny prístrojový displej, ako aj 10,25” centrálny informačno-zábavný systém. Grafiku a odozvu vylepšili inžinieri MG pre dve plávajúce obrazovky a na stredovej konzole zostala skupina klávesových spínačov. Satelitná navigácia je štandardom, rovnako tak aj integrácia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay/Android Auto. Medzi ďalšie prvky výbavy patrí klimatizácia, audiosystém so šiestimi reproduktormi s pripojením Bluetooth, štyri USB porty a zadné parkovacie senzory a kamera. Vyššie úrovne výbavy pridávajú čalúnenie v štýle kože, bezkľúčový prístup, vyhrievanie predných sedadiel a volantu a 360-stupňovú kameru. 

Foto: MG Motor

MG3 tiež ťaží z najnovších pokročilých asistenčných systémov pre vodiča (ADAS). Zvýšenú bezpečnosť zabezpečuje technológia MG Pilot, ktorá zahŕňa asistenta udržiavania v jazdnom pruhu so systémom varovania pred vybočením z jazdného pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred prednou kolíziou a asistenta pri dopravnej zápche.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 16

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS MG Motor
Predchádzajúci článokFacelift najmenšieho crossoveru. Audi Q2 má nový interiér
Nasledujúci článokTEST Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4×4 – rozlúčka vo veľkom štýle