startstop

Nízka spotreba, pôsobivá dynamika. MG3 vystraší nielen Clio

Foto: MG Motor

Na Slovensku sa môžeme tešiť na ďalší model z dielne MG. Hatchback MG3 je technologicky vyspelé hybridné malé auto ponúkajúce atraktívnu kombináciu výkonu, dynamiky a účinnosti.

MG3 bude k dispozícii zákazníkom v celej Európe. Pri uvedení na trh budú dostupné tri špecifikácie. Všetky ale budú mať spoločnú úplne novú hnaciu sústavu Hybrid+. MG na tomto hybridnom systéme pracuje s väčšou batériou a výkonnejším elektromotorom, čo stanovuje nové štandardy v segmente B.

MG3 je podľa slov samotnej automobilky najrýchlejšie akcelerujúci hybridný hatchback segmentu B. Väčšia kapacita batérie ako u konkurentov mu navyše umožňuje dlhšiu prevádzku s nulovými emisiami. Všestranný hybridný systém obsahuje samostatný generátor, ktorý umožňuje až 5 hybridných režimov.

Foto: MG Motor
Hybrid s výkonným elektromotor a “veľkou” batériou

Ide vôbec o prvý full-hybrid v portfóliu značky. V jeho jadre je päť kľúčových prvkov – motor, prevodovka, batéria, elektromotor a generátor. Napriek tomu, že sa zameriava na efektivitu, elektrifikovaná technológia prirodzene prináša vynikajúce výkonnostné výhody. Pohonné ústrojenstvo MG Hybrid+ robí z MG3 najrýchlejšie akcelerujúci hybridný model v triede s rýchlosťou šprintu z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd. Zrýchlenie z 80 – 120 km/h je rovnako pôsobivé, trvá za 5 sekúnd.

Foto: MG Motor

MG3 Hybrid+ s kombinovaným výkonom až 143 kW (195 koní) dosahuje hodnoty spotreby 4,4 l/100 km a emisií 100 g/km. Tomu napomáha batéria s kapacitou 1,83 kWh, ktorá umožňuje široký dojazd len na elektrický pohon, čo výrazne zvyšuje efektivitu. Automobil je vybavený 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 75 kW a elektromotorom s výkonom 100 kW. Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou. 

Foto: MG Motor
Tri jazdné režimy

Vodiči si môžu prispôsobiť odozvu MG3 výberom troch jazdných režimov – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je kalibrovaný pre optimálnu spotrebu paliva a poskytuje vodičom jemnú odozvu plynu, zatiaľ čo štandardný režim poskytuje zmes medzi hospodárnosťou a výkonom a funguje dobre pre väčšinu typov ciest. Šport sa vyznačuje citlivejšou kalibráciou, ktorá využíva to najlepšie z kombinovaného výkonu.

Foto: MG Motor

MG3 ponúka zážitok z dynamickej jazdy, ako aj vysokú úroveň komfortu, a to vďaka spolupráci, ktorú vložili inžinieri MG v Európe aj v Číne, a doladili podvozok a odpruženie pre rôzne trhy. Ťaží z použitia nových komponentov s ultra vysokou tuhosťou v podvozku, zatiaľ čo prvky odpruženia boli navrhnuté tak, aby znížili hmotnosť a zlepšili priľnavosť pre atletickú ovládateľnosť a pohodlnú jazdu. Okrem toho, že MG3 ponúka ideálne vyvážené nastavenie medzi komfortom a dynamikou, čiastočne vďaka novej hybridnej hnacej sústave so schopnosťou krátkodobo bežať na elektrický pohon, prináša aj nové maximá v kultivovanosti a potláčaní hluku. 

Foto: MG Motor
Solídna výbava

Vodiči majú k dispozícii 7” digitálny prístrojový displej, ako aj 10,25” centrálny informačno-zábavný systém. Grafiku a odozvu vylepšili inžinieri MG pre dve plávajúce obrazovky a na stredovej konzole zostala skupina klávesových spínačov. Satelitná navigácia je štandardom, rovnako tak aj integrácia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay/Android Auto. Medzi ďalšie prvky výbavy patrí klimatizácia, audiosystém so šiestimi reproduktormi s pripojením Bluetooth, štyri USB porty a zadné parkovacie senzory a kamera. Vyššie úrovne výbavy pridávajú čalúnenie v štýle kože, bezkľúčový prístup, vyhrievanie predných sedadiel a volantu a 360-stupňovú kameru. 

Foto: MG Motor

MG3 tiež ťaží z najnovších pokročilých asistenčných systémov pre vodiča (ADAS). Zvýšenú bezpečnosť zabezpečuje technológia MG Pilot, ktorá zahŕňa asistenta udržiavania v jazdnom pruhu so systémom varovania pred vybočením z jazdného pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred prednou kolíziou a asistenta pri dopravnej zápche.

Exit mobile version