Domov SPRÁVY News Nádhernému Maserati GranCabrio chýba už len osemvalec

Nádhernému Maserati GranCabrio chýba už len osemvalec

Foto: Maserati

S vetrom vo vlasoch. Nádherné Maserati GranCabrio, bohužiaľ, bez symfónie osemvalca.

Každý z nás spomína na predošlú generáciu modelov talianskej značky s trojzubcom v znaku. Do dnešného dňa niektorí ľudia považujú zvuk ich dychberúcej V8-čky za najlepšie znejúci motor všetkých čias. Počas produkcie od roku 2007 až do roku 2019 sa predalo celkovo 40 520 exemplárov, v oboch karosárskych prevedeniach. Verzie s pevnou strechou sa predalo celkovo 28 805 kusov a Maserati GranCabrio 11 715 kusov. Na nástupcu sme museli čakať až štyri roky, stálo to však za to.

Maserati GranCabrio
Foto: Maserati
Tak ako Giulia

Nové Maserati GranCabrio je postavené na architektúre označenej ako Giorgo. Rovnako ako Alfa Romeo Giulia. Tak ako aj v prípade predchodcu novinka disponuje plátennou strechou. Tú je možné zložiť a zase rozložiť elektronicky do rýchlosti 50 km/h, pričom celý proces zloženia zaberie len zanedbateľných 14 sekúnd. Pri rozložení tento proces zaberie o dve sekundy viac. Interiér si zachoval rozloženie 2+2, pričom zadné sedadlá sú určené naozaj len na kratšie vzdialenosti. Pre pohodlie pasažierov nechýba veterný štít, ktorý praktickým spôsobom odložíte v batožinovom priestore. Predné sedadlá disponujú výduchmi teplého vzduchu v oblasti krku, takže trochu horšie počasie nie je prekážkou. Až 65 % vozu je vyrobených z ľahkého hliníku, ktorému sekundujú vysokopevnostná oceľ a horčík. Vďaka použitým materiálom je verzia bez strechy len o 100 kilogramov ťažšia oproti karosérii kupé.

Maserati GranCabrio
Foto: Maserati
Stratilo dva valce a ďalšie tri vypne

Novinka od svojho súrodenca Gran Turisma zdedila aj motor. Bohužiaľ, nie od predošlej generácie, kedy sa pod prednou kapotou už spomínaný osemvalec s objemom 4,2, respektíve 4,7 litra. V tomto prípade si musíme vystačiť len s trojlitrovým šesťvalcom Nettuno. Z počiatku výroby bude novinka dostupná len vo variante Trofeo s výkonom 405 kW. Navyše pri nižšej záťaži dokáže ešte agregát odpájať polovicu valcov. Tak ako aj pri kupé, štandardom je pohon všetkých štyroch kolies. Vodič má na výber zo štyroch režimov jazdy. Comfort, GT, Sport a Corsa. Nechýba ani vypínanie elektronickej stabilizácie.

ssangyong-torres-evx

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Maserati
Predchádzajúci článokMicrolino Lite je rozkošná brána do (elektro)mobility
Nasledujúci článokO auto z roku 2011 je enormný záujem, musia navýšiť výrobu