Nové BMW M5 podľa všetkého poriadne priberie. Hmotnosť športového sedanu by sa mala vyšplhať do závratných výšin.
Žijeme v dobe, kedy sú autá s každou generáciou čoraz väčšie a ťažšie. Je pritom úplne jedno, či sa bavíme o sedanoch, kombi alebo SUV. Autá jednoducho rastú a s nimi aj ich hmotnosť. Do veľkej mieri za to môže rastúci počet asistenčných systémov a bezpečnostných prvkov, no aj batérie v hybridných či elektrických vozidlách. Zdá sa však, že rastúca obezita nových áut sa akosi vymyká spod kontroly. Ak je nová správa od dôveryhodného insidera z BMW pravdivá, do tejto kategórie bude spadať aj nové BMW M5.
Informácia o chystanej novinke sa objavila na fóre Bimmer Post. Správa totiž obsahuje niekoľko pikantných technických údajov o novom BMW M5. Supersedan s kódovým označením G90 podľa všetkého zdedí plug-in hybridné ústrojenstvo s motorom V8 z kontroverzného SUV XM. Inžinieri z Mníchova pre novú M5 však naladia výkon elektrifikovanej pohonnej jednotky na 536 kW (728 k). Benzínový motor V8 s objemom 4,4 litra a dvoma turbodúchadlami má údajne dosahovať výkon 585 k a 750 Nm, zatiaľ čo elektromotor má mať výkon 197 k a 280 Nm.
Hmotnosť ako malý tank
To sú veľmi pôsobivé čísla, no má to jeden háčik. Podľa spomínanej správy má totiž nové BMW M5 váži takmer 2,5 tony! Aby sme boli presní, tak sa konkrétne spomína hodnota 2 435 kg, čo je na športový sedan šialene veľa. Pre porovnanie, súčasná generácia váži 1 982 kg, takže nová M5 by mala nabrať takmer pol tony.
Hlavným problémom v tejto otázke je nepochybne hybridný systém, no so stále prísnejšími emisným reguláciami sa mu BMW už asi nedokázalo vyhnúť. Nová M5 by mala konkrétne dostať 18,6 kWh akumulátor na rozdiel od 25,7 kWh akumulátora použitého v modeli XM.
Hmotnosť novej M5 je teda faktor, ktorý vydesil nejedného fanúšika tejto značky. Okrem toho sa však chystá aj variant kombi, ktorý bude ešte o niečo ťažší. Novinka tak bude podľa všetkého poriadne veľkým a ťažkým autom. Priaznivcom len ostáva veriť, že nárast hmotnosti negatívne neovplyvní jazdné vlastnosti a inžinierom sa podarí novinku dobre vyladiť. Sedan by mal vojsť do produkcie už v júli tohto roka, kombi až v novembri. Svetová premiéra je tak pravdepodobne už za rohom a BMW ju snáď čoskoro oficiálne oznámi.