startstop

TOP 3 autá s 3x úchytmi ISOFIX na zadných sedadlách

Foto: Citroen

Bezpečne a pohodlne posadiť tri deti na zadné sedadlá je mnohokrát problém. Viacpočetné rodiny vedia, že aj rozmerovo veľké vozidlá nezaručujú možnosť inštalácie troch detských sedačiek vedľa seba. Vybrali sme tri vozidlá, ktoré to dovoľujú a aj v ďalších ohľadoch patria medzi špičku. 

V poslednom čase sa veľa skloňuje o rastúcich rozmeroch vozidiel. Nové modely sú čoraz väčšie a ťažšie. To však neznamená, že poskytujú viac vnútorného priestoru a už vôbec nie to, že umožňujú na zadné sedadlá uchytiť detské sedačky. Priestor na zadných sedadlách je mnohokrát príliš úzky, pretože kvôli lepšej bezpečnosti výrobcovia automobilov vybavujú vonkajšie zadné sedadlá pevnejšou konštrukciou. Dôsledkom toho je, že piate, prostredné sedadlo je skôr núdzové a príliš úzke na bezpečné ukotvenie detskej autosedačky. Obzvlášť ak ju potrebujete uchytiť úchytmi ISOFIX.

Citroen Berlingo
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Citroen Berlingo je rodinná klasika. Kompaktný minivan s vyššou strechou, rozumnou výbavou a množstvom vnútorného priestoru je už dlhé roky vyhľadávaným vozidlom rodín s deťmi. V posledných rokoch k tomuto všetkému navyše Citroen pridal aj nadštandardný komfort jazdy a keď sa to všetko spojí s rozumnou cenovou politikou, dostaneme priam ideálne vozidlo na prepravu troch malých detí na zadných sedadlách. Pritom sa nemusíte báť, že praktické vlastnosti sú zabalené do priemerného, neatraktívneho dizajnu.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Práve naopak, Berlingo má odvážny dizajn so zaujímavými riešeniami, ako sú napríklad prvky Airbump po stranách vozidla, ktoré majú chrániť pred typickými ťukancami od dverí na preplnených parkoviskách. Vďaka nadpriemernej výške je v kabíne dostatok priestoru na cestovanie aj manipuláciu s deťmi, ktoré môžu pohodlne sedieť vedľa seba vďaka trom plnohodnotným kreslám v druhom rade. Skrz bohaté presklenie majú pritom dobrý výhľad von z auta. Všetkých na palube poteší množstvo odkladacích priestorov. Ako vodič v Berlingu nájdete všetky dôležité moderné prvky ako je napríklad head-up displej, automatická klimatizácia, parkovacia kamera, systém jazdy v jazdnom pruhu alebo adaptívny tempomat.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Peugeot 5008
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Kríženec vanu a SUV v mimoriadne atraktívnom kabáte. To je Peugeot 5008, ktorý sa už o pár týždňov dočká úplne novej generácie. To však znamená, že klesnú ceny súčasnej generácie. A tá je stále dostupná aj s úsporným naftovým agregátom BlueHDi s objemom 1,5 litra a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Peugeot 5008 je sedemsedadlové vozidlo, takže zviesť môžete aj ďalších príslušníkov rodiny, no čo je najdôležitejšie, jeho prostredná lavica obsahuje tri úchyty Isofix. Ak tretí rad sedadiel sklopíte, tak dostanete ohromný batožinový priestor. Sedadlá v poslednom rade sa sklápajú do podlahy, prípadne sa môžu z vozidla úplne vybrať.

Foto: Peugeot

Aj keď by sa podľa vonkajšieho vzhľadu mohlo zdať, že Peugeot 5008 je dizajnovým autom, vnútri to neplatí. Tu sa myslelo predovšetkým na praktickú stránku veci, aj keď toľko rôznych úložných priestorov a schránok ako v Berlingu tu nenájdete. Ak sa rozhodnete siahnuť po jazdenom kúsku, tak v minulosti sa Peugeot 5008 predával aj dvojlitrovým naftovým motorom s výkonom 177 koní. V Peugeote doň natlačili tú najmodernejšiu výbavu. 5008 je napríklad jediným automobilov svojho segmentu s nočným videním. Tri samostatné sedadlá v druhom rade sa dajú posúvať aj sklápať, takže konfiguráciu priestoru si viete prispôsobiť vlastným potrebám.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Volkswagen Touran
Foto: Volkswagen

Rokmi osvedčená klasika s koncernovou technikou a nekonfliktným dizajnom. To je Volkswagen Touran, ktorý spomedzi všetkých aktuálnych Volkswagenov ponúka azda najlepší pomer ceny a úžitkovej hodnoty. K dispozícii je ešte stále s motorom 1,5 TSI a 2,0 TDI, s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Aj Touran má tri samostatne posuvné a sklápateľné zadné sedadlá, pričom na všetkých z nich sa nachádzajú úchyty ISOFIX. Oproti predchádzajúcim vozidlám ide však o trochu staršie vozidlo, pretože súčasná generácia Touranu je na trhu už od roku 2015, pričom jeho vylepšenia sa týkali skôr výbavy, ktorá sa za tie roky stala akýmsi štandardom. Aj Touran však má digitálny prístrojový štýl a moderný multimediálny systém, na druhej strane na volante sa stále nachádzajú klasické fyzické tlačidlá. Na rozdiel od Peugeotu má lepší prístup do kufra, štandardne však ide o päťmiestne vozidlo – 7 sedadiel môže mať za príplatok.

Foto: Volkswagen
Automobil Berlingo 5008 Touran
Dĺžka (mm) 4403 4641 4632
Šírka (mm) 1921* 1844 1829
Výška (mm) 1807 1640 1613
Rázvor (mm) 2785 2840 2786
Hmotnosť (kg) 1583 1504 1500
Užitočné zaťaženie (kg) 687 636 600
Kufor – základný objem (l) 775 780 834
Kufor – maximálny objem (l) 1355** 1940 1980
Cena od (€) 18.990 28.490 28.790

*so sklopenými vonkajšími spätnými zrkadlami

**Berlingo sa so spaľovacími motormi u nás predáva iba vo verzii N1, uvedená hodnota je pri naložení po strop

Exit mobile version