Hybridy nie sú vždy len drahé, ale vedia byť aj cenovo dostupné. Týchto päť áut je skvelým príkladom toho, že aj nový hybrid viete v dnešnej dobe zohnať pod 25-tisíc eur.
Žijeme v dobe elektrifikovanej, kedy už prakticky každý výrobca automobilov ponúka aspoň jeden elektrický či aspoň hybridný model. Ak nie ste fanúšikmi plne elektrických vozidiel, hybridy môžu byť práve pre vás. Kombinujú totiž prakticky to najlepšie z oboch svetov. Tradičný spaľovací motor s rozsiahlou infraštruktúrou čerpacích staníc s tichým a ekologickým elektrickým pohonom. Síce za cenu vyššej hmotnosti, no s vidinou nižšej spotreby.
Vďaka dodatočnej technológii sú hybridy pochopiteľne o niečo drahšie ako vozidlá iba so spaľovacím motorom. Na trhu je však viacero elektrifikovaných modelov, ktoré sú cenovo dostupné. Tu je výber piatich s cenovkou pod 25-tisíc eur.
Toyota Yaris Hybrid – 18 990 eur
Japonská automobilka patrí azda k najväčším zástancom hybridných pohonov. Dlhé roky patria k absolútnym lídrom v tejto oblasti, čo odzrkadľuje aj ich portfólio. Takmer každý model, snáď s výnimkou športových vozidiel a Ayga X, ponúkajú aj v hybridnej verzii. Tým najlacnejším je Yaris. Kombinuje 1,5-litrový benzínový trojvalec so synchrónnym elektromotorom, ktoré dokopy dávajú výkon 85 kW (116 k). V ponuke je aj 130-koňová verzia, avšak len vo vyšších výbavách, za ktoré si priplatíte pár tisíc eur navyše. Na tomto primárne mestskom autíčku je však impozantná najmä spotreba. Toyota totiž pri kombinovanom cykle udáva hodnoty 3,8 – 4,9 l/100 km. Veľmi príjemná je aj cena, ktorá na našom trhu aktuálne začína na sume 18 990 eur.
Peugeot 208 Hybrid – 18 890 eur
Svojho lacného zástupcu vo svete hybridov majú aj Francúzi. Peugeot 208 je totiž v ponuke aj v hybridnej konfigurácii. Na rozdiel od Yarisu však kombinuje 1,2-litrový agregát s 21 kW elektromotorom. Systémový výkon však dosahuje o niečo chudobnejších 74 kW (100 k). V porovnaní s klasickým benzínovým variantom však hybrid podľa Peugeotu dosahuje až o 15% nižšiu spotrebu a pri optimálnych podmienkach dokáže pracovať viac ako 50% času v plne elektrickom režime. Aby sme boli presní, značka uvádza spotrebu paliva 4,5 – 4,7 l/100 km v kombinovanej premávke. Cena aktuálne štartuje na 18 890 eurách, a tak je 208 dokonca ešte lacnejšia ako spomínaný Yaris.
Mazda 2 Hybrid – 20 690 eur
Ak sa vám nepáči logo Toyoty, siahnuť môžete po Mazde 2 Hybrid. Dostanete však absolútne totožné auto s Yarisom, avšak s iným logom na volante. Rovnaká technika, pohonná jednotka či dizajn, avšak za vyššiu cenu. Z nejakého dôvodu totiž Mazda 2 začína na cene až 20 690 eur, a tak je o necelých 2-tisíc eur drahšia ako Yaris.
Renault Clio E-Tech Hybrid – 22 150 eur
Svoj malý a cenovo dostupný hybrid má aj Renault. Z vozidiel nášho zoznamu Clio E-Tech Hybrid disponuje najväčším motorom, a to 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom, ktorý spolupracuje s dvojicou elektromotorov (jeden slúži ako štartér-generátor, druhý už na pohon kolies). Výsledkom je systémový výkon 145 koní. Zaujímavosťou je 6-stupňová automatická prevodovka, kde 4 stupne využíva spaľovací motor a zvyšné dva elektromotor. Viacrežimová automatická prevodovka uprednostňuje plne elektrickú jazdu a spaľovací motor aktivuje, keď to vyžadujú jazdné podmienky. Aj kvôli tomu Renault uvádza, že až 80% jazdy v meste môže byť len na elektrický pohon. Čo sa týka spotreby, v kombinovanom cykle by mala podľa tabuľkových hodnôt dosiahnuť 4,3 l/100 km. Cena štartuje na sume 22 150 eur.
Toyota Yaris Cross Hybrid – 22 090 eur
Ako sme spomínali, Toyota je kráľom hybridov, a tak má v našom zozname až dvoch zástupcov. Ak vám totiž klasický Yaris nevyhovuje svojou veľkosťou, v ponuke je aj jeho väčší súrodenec, Yaris Cross. V princípe rovnaká technika, avšak vo väčšom obale. Pod ním sa teda nachádza 1,5-litrový 3-valec, ktorý v spolupráci s elektromotorom dodáva 85 kW, teda 116 k. Na rozdiel od klasického Yarisu je však k dispozícii ako s predným, tak aj s pohonom všetkých kolies. Pri prvom menovanom variante uvádza Toyota kombinovanú spotrebu 4,4 – 5,0 l/100 km. V prípade AWD verzie 4,7 – 5,1 litra na 100 km.