Domov SPRÁVY News Rozbil vzácne Ferrari, likvidátorovi v poisťovni sa zatmelo pred očami

Rozbil vzácne Ferrari, likvidátorovi v poisťovni sa zatmelo pred očami

Foto: Ilta-Sanomat

Len málokedy musí poisťovňa klientovi vyplatiť tak obrovskú sumu peňazí, ako sa to stalo v prípade majiteľa Ferrari SF90 Stradale.

Ako informuje portál Auto Evolution, vodič Ferrari SF90 Stradale cestoval vlani v novembri po fínskej diaľnici z Lempäälä smerom na Tampere, keď z dôvodu akvaplaningu stratil nad vozidlom kontrolu a narazil do zvodidiel. Vplyvom nárazu bola poškodená celá predná časť, náraz ale nebol natoľko silný, aby aktivoval airbagy. Vodič vyviazol z nehody bez zranení. Neskôr sa za reakcie ostatných motoristov, ktorí sa mu snažili pomôcť, poďakoval. K nehode údajne prišlo v nízkej rýchlosti za hustého dažďa. Aj policajné vyšetrovanie preukázalo, že vodič na danom úseku neprekročil maximálnu povolenú rýchlosť ani neporušil iné predpisy o cestnej premávke. Akvaplaning tak bol skutočne len nešťastnou udalosťou, ktorá sa mohla stať komukoľvek.

Ferrari SF90 Stradale po nehode na diaľnici
Foto: Ilta-Sanomat
Oprava by nebola rentabilná

Majiteľ odmietol dať vozidlo opraviť a nechcel si ho ponechať ani ako zberateľský kus. Ferrari vyrobilo model SF90 Stradale len v obmedzenom počte kusov, takže teraz je preukázateľné o jeden kus v obehu menej. Majiteľ vozidla sa rozhodol Ferrari odovzdať poisťovni a prijať náhradu škody vo výške 530-tisíc eur. S poisťovňou takmer päť mesiacov riešil možnosti opravy, ale náhradné diely na takmer tisíckoňové Ferrari sa ukázali ako naozaj drahé. Napríklad nová kapota by stála okolo 30 000 eur, zadný difúzor tiež okolo 30 000 eur a zadný nárazník až 80 000 eur.

Ferrari SF90 Stradale po nehode na diaľnici
Foto: Ilta-Sanomat

Podľa miestnych médií si Ferrari kúpil pred dvoma rokmi za 750 000 eur a najazdil v ňom už 53 000 kilometrov. Najdlhšiu cestu s ním absolvoval zo Štokholmu do Paríža. Teraz poškodený kus poisťovňa predáva. Niekomu sa možno zíde na súčiastky alebo sa pokúsi o opravu. Médiá tiež uvádzajú, že bývalý majiteľ SF90 Stradale si za kompenzáciu kúpil McLaren Artura za 250-tisíc eur. Na vozidlá Ferrari však nezanevrel, pretože si objednal aj model 296 GTS v hodnote približne 300-tisíc eur.

Ako núdzovo brzdiť a ako zvládnuť aquaplaning? - Cesta Nie Je Okruh

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 134

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJIlta-Sanomat
Predchádzajúci článokPeugeot vyťahuje E-5008: Nové 7-miestne elektrické SUV
Nasledujúci článokStačí drobnosť a výkon Mustangu vyletí do “stratosféry”

11 COMMENTS

  1. Ja by som mu to “vyklepal” za 3 000 €. My Slováci vieme “vyživoriť” aj z mála.

    • To ťažko to nie sú plechy, ale hliníkové vlákna aby bol automobil čo najľahší a tým pádom rýchlejší… To nieje sériovo vyrábané auto, len predná kapota sa vyrába 13 človeko-hodín…

    • Aqaplaning? Uznala to polícia? U nás na Slovensku sú taký policajti že by mu dali ešte aj pokutu! Tak ako mne,dostal som šmyk v zátačke na zľadovatelej vozovke v 30-km rýchlosti, neurobil som žiadnu škodu, iba na mojom aute aj to len taká za 250 eur. Nejaká dobrá duša poslala policajtov no a tí mi dali ešte aj pokutu za neprispôsobenie jazdy stavu a poveternostným podmiekám.No a to boli vianoce! Takých mi máme dobrých policajtov!

      • To iste aj ja.Pad na motorke v zakrute kde bolo strku jak v bani.Policajt mi do nemocnice prsiel dat pokutu s tym istym paragrafom.Asi aby som nahodou nezaloval spravu ciest

  2. Ja by som mu to “vyklepal” za 3 000 €. My Slováci vieme “vyživoriť” aj z mála.

  3. Zrejme mal havarijne poistenie inak by dostal trt makovy inak pytat 80 litrikov za kridlo z laminatu ktore ma vyrobnu hodnotu 50 euri je fakt dost 🙂

  4. Bola poskodena cela predna cast a zadny naraznik stoji az 80000.. Fakt neuveritelne dristy..

Comments are closed.