Len málokedy musí poisťovňa klientovi vyplatiť tak obrovskú sumu peňazí, ako sa to stalo v prípade majiteľa Ferrari SF90 Stradale.
Ako informuje portál Auto Evolution, vodič Ferrari SF90 Stradale cestoval vlani v novembri po fínskej diaľnici z Lempäälä smerom na Tampere, keď z dôvodu akvaplaningu stratil nad vozidlom kontrolu a narazil do zvodidiel. Vplyvom nárazu bola poškodená celá predná časť, náraz ale nebol natoľko silný, aby aktivoval airbagy. Vodič vyviazol z nehody bez zranení. Neskôr sa za reakcie ostatných motoristov, ktorí sa mu snažili pomôcť, poďakoval. K nehode údajne prišlo v nízkej rýchlosti za hustého dažďa. Aj policajné vyšetrovanie preukázalo, že vodič na danom úseku neprekročil maximálnu povolenú rýchlosť ani neporušil iné predpisy o cestnej premávke. Akvaplaning tak bol skutočne len nešťastnou udalosťou, ktorá sa mohla stať komukoľvek.
Oprava by nebola rentabilná
Majiteľ odmietol dať vozidlo opraviť a nechcel si ho ponechať ani ako zberateľský kus. Ferrari vyrobilo model SF90 Stradale len v obmedzenom počte kusov, takže teraz je preukázateľné o jeden kus v obehu menej. Majiteľ vozidla sa rozhodol Ferrari odovzdať poisťovni a prijať náhradu škody vo výške 530-tisíc eur. S poisťovňou takmer päť mesiacov riešil možnosti opravy, ale náhradné diely na takmer tisíckoňové Ferrari sa ukázali ako naozaj drahé. Napríklad nová kapota by stála okolo 30 000 eur, zadný difúzor tiež okolo 30 000 eur a zadný nárazník až 80 000 eur.
Podľa miestnych médií si Ferrari kúpil pred dvoma rokmi za 750 000 eur a najazdil v ňom už 53 000 kilometrov. Najdlhšiu cestu s ním absolvoval zo Štokholmu do Paríža. Teraz poškodený kus poisťovňa predáva. Niekomu sa možno zíde na súčiastky alebo sa pokúsi o opravu. Médiá tiež uvádzajú, že bývalý majiteľ SF90 Stradale si za kompenzáciu kúpil McLaren Artura za 250-tisíc eur. Na vozidlá Ferrari však nezanevrel, pretože si objednal aj model 296 GTS v hodnote približne 300-tisíc eur.