Domov SPRÁVY News “Rolls-Royce” za cenu BMW X5, oplatí sa s naftovým šesťvalcom?

“Rolls-Royce” za cenu BMW X5, oplatí sa s naftovým šesťvalcom?

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Briti majú stále čo ponúknuť a nový Range Rover Sport vyťahuje všetky karty proti nemeckým premiantom. Vyskúšali sme najobľúbenejšiu motorizáciu s naftovým šesťvalcom. Čo ho robí jedinečným, čím má navrh a kde naopak zaostáva?

Ak hľadáte veľké prémiové SUV, nemecké automobilky vás zaplavia svojou pestrou paletou. Opomenúť by ste však nemali ani legendárny britský Range Rover, obzvlášť verzia s prívlastkom Sport predstavuje atraktívneho spoločníka pre všetkých, ktorí hľadajú skutočnú podstatu skratky SUV. Dnes už samostatný model totiž ponúka dokonalé splynutie elegancie, dynamiky, offroadových vlastností a veľkorysého priestoru.

Range Rover Sport
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Dokonalosť

Nová generácia prináša evolúciu, ktorú ocení azda každá veková kategória. Auto pôsobí nesmierne dynamicky, no zároveň si udržuje potrebný status. A to nemusíte mať pod kapotou ani maskulentný osemvalec. Toto auto vzbudzuje rešpekt sofistikovaným spôsobom. Predovšetkým nami testovaná konfigurácia púta pohľady svojou nádhernou hlbokou červenou farbou. Karosériu dokonale vypĺňajú čierne 23-palcové disky kolies.

Range Rover Sport
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Efekt dopĺňa čierna strecha a masívne panely karosérie s priam dokonalou prácou škár a línií. Tento neobyčajne dômyselný detail si všimnete na hrane prechodu karosérie a okien. Miesto, ktoré zvyčajne nesie hrubý pás gumeného tesnenia, prípadne eloxovanú lištu, je absolútne bez týchto rušivých elementov. Rovnakým spôsobom je spracovaný aj zvyšok okenných rámov, ktoré prechádzajú do úplnej roviny.

ssangyong-torres-evx
Range Rover Sport
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Vďaka týmto drobnostiam máte pocit auta novej generácie. V podobnom duchu sa nesie aj interiér, ten vás osloví praktickým minimalizmom. Palubná doska neprináša nič prelomové, napriek tomu pôsobí nadčasovo a luxusne zároveň. Range Rover sa vydal cestou klasickej koncepcie a vo vnútri vás nebude čakať žiadne nepríjemné prekvapenie. Naša konfigurácia s kompletne čiernym interiérom vôbec nepôsobila nudne, práve naopak, materiálová rôznorodosť dokázala rozbiť inak subtílne plochy.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Cyberpunk

Osobne sa mi veľmi páčil dymový kovový dekor s jemným platinovým nádychom. Jedným slovom Arasaka – ak ste niekedy hrali Cyberpunk, viete, čo tým myslím. Sympatická nám je aj možnosť voľby medzi ovládaním klimatizácie výlučne cez displej alebo pomocou doplnkových otočných ovládačov. Tie patria k tým najlepším systémom na trhu a Range Rover ich ponúka už niekoľko rokov. Náš model sa však musel zaobísť len s displejom.

Range Rover Sport
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Po stránke technológií, ale aj komfortu, vám na palube nemá čo chýbať. Široká ponuka príplatkovej výbavy zahŕňa úplne všetko, od štvorzónovej klimatizácie cez vzduchový podvozok až po elektrické ovládanie všetkých sedadiel v aute. Priestorovo ponúka Range Rover Sport dostatok miesta aj pre tých najnáročnejších. Bez problémov sem zmestíte dvojicu masívnych detských sedačiek alebo štyroch statných chlapov. V našom prípade sme testovali klasickú päťmiestnu verziu s možnosťou sklopenia sedadiel v pomere 40:20:40.

Range Rover Sport
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Menším sklamaním boli svetlá, ktoré síce disponujú Pixel-LED technológiou, no nepracujú s takou precíznosťou ako konkurenčný Mercedes. Riadenie, ako aj posed za volantom, je famózny, Range Rover azda najviac pripomína svojim správaním Rolls-Royce. Nehovoriac o prepracovaných sedadlách, z ktorých vystúpite svieži aj po dlhej ceste.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš
Kráľ na každom povrchu

Dynamika naftového trojlitra je plne postačujúca. Na diaľnici máte stále dostatočnú rezervu a uháňať môžete komfortne aj s tempom 180 km/h. Do kabíny nepreniká prakticky žiadny hluk a kultivovaný prejav má aj šesťvalec. Práca s nerovnosťami je príkladná, a to platí aj pre nami testované 23-palcové obutie.

Range Rover Sport
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

S Range Roverom sa však nestratíte ani v teréne, koniec-koncov toto auto bolo v teréne zrodené a vyladené k dokonalosti. Automobilka vám ponúka aj niekoľko príplatkov navyše, vďaka ktorým dokážete prejsť naozaj každým povrchom, no už v základe je toto auto pripravené na naozaj náročné podmienky. Vzduchový podvozok vám umožňuje zdvihnúť auto až o neuveriteľných 13 centimetrov, vďaka čomu je priechodnosť terénom priam bezkonkurenčná. Nehovoriac o brodivosti na úrovni 900 milimetrov či výborných prejazdových uhloch.

Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Nový Range Rover Sport tak predstavuje plnohodnotné SUV so všetkým, čo k tomuto pojmu patrí. Vo svojej novej generácii dokázal priniesť zaujímavý spôsob evolučnej zmeny, ktorú ocení najmä náročnejší klient. Naftový šesťvalec je tou správnou voľbou, pokiaľ hľadáte rozumnú kombináciu výkonu a spotreby.

TECHNICKÉ ÚDAJE                                  
Usporiadanie a počet valcov R6
Zdvihový objem 2 997 cm3
Max. výkon 221 kW/300 k
Max. krútiaci moment 650 Nm
Palivo diesel
Pohon 4×4
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 946 mm
Šírka 2 047 mm
Výška 1 820 mm
Rázvor náprav 2 997 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 390 kg
Rozmer kolies R23
Objem batožinového priestoru 647-835 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,6 s
SPOTREBA
Mesto 10,5 l/100 km
Diaľnica 9,4 l/100 km
Okresky 8,9 l/100 km
Priemer 9,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 94 700 €
Cena testovanej verzie 124 250 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElektrické Ferrari nestratia zvuk ani emóciu, sľubuje šéf značky
Nasledujúci článokPeugeot 3008 dostal slovenské ceny, konkurencia stojí menej