Roo je polouzavretá trojkolka, ktorá spája svety bicyklov a osobných automobilov. Pozeráme sa na budúcnosť v doprave?
Všetko to začalo ešte v roku 2016 vo Švajčiarsku ako projekt Zurich University of Applied Sciences. Neskôr, v roku 2019 sa predstavili na ženevskom autosalóne ako startup. Dnes toto nevšedné vozidlo poznáme ako roo. So zaujímavým konceptom, ktorý rieši niektoré problémy každodenného presúvania mestom, chcú preraziť do sveta.
Obrovské ambície
Spoločnosť Share your Bicar AG prichádza s novým modelom pripraveným na sériovú výrobu a obrovskými ambíciami. V pláne majú vyrobiť až 150 000 exemplárov do roku 2030. Zakladateľ, riaditeľ a vedúci centra pre vývoj produktov a procesov v jednej osobe, Adrian Burri, si myslí, že mobilita zajtrajška sa bude musieť uberať presne takýmto smerom. Do roku 2050 bude až 70 % svetovej populácie žiť v centrách miest a minimálne 40 % bude využívať súkromnú dopravu. Vtedy nastupuje roo, ktoré celý problém preplnených miest vyrieši.
Inšpirované kengurou
Pravdepodobne málokto by si trúfal odhadnúť, akého slova je názov roo skratkou. Nová verzia trojkolky je teraz pripravená na pilotnú, testovaciu fázu pod novou značkou. Tá čerpá inšpiráciu v klokanoch, ktorí taktiež čerpajú svoju stabilitu a obratnosť z dvoch silných zadných nôh a oporného chvosta. Kengury sú rovnako schopné prežiť len s obmedzenými zdrojmi. Vo Švajčiarsku sa inšpirovali kengurami dokonca aj v prípade úložného priestoru v prednej časti.
Značný upgrade
Pôvodný model sa spoliehal na solárne panely umiestnené na streche a bočných paneloch. Tie sa starali o nepretržité dobíjanie, a tak mohla byť trojkolka v prevádzke nonstop. Teraz vývojári od spomínaných solárnych panelov upustili a kompaktné vozidlo osadili batériou s väčšou kapacitou. Akumulátor s kapacitou 3,7 kWh zabezpečuje dojazd až 60 kilometrov, čo je na trojkolku spájajúcu svety bicyklov a osobných automobilov celkom slušný parameter. Spoločnosť sľubuje dostatočnú bezpečnosť pri rýchlosti 45 km/h, takže cestovať môžete bez prilby. Aktualizácia trojkolky so sebou priniesla efektívnejšie a aerodynamickejšie telo, nižšiu hmotnosť kvôli hliníkovému rámu a patentovanú technológiu naklápania, pre ešte lepšie manipulovanie v úzkych uliciach mesta.