startstop

Druhá generácia Porsche Taycan je v plnom vývoji. Dostane dlhší dojazd

Foto: Car Sales

Porsche Taycan je na trhu už zopár rokov a preto sa Nemci rozhodli, že je pomaly čas na novú generáciu. Na pláne je viacero vylepšení, vrátane dlhšieho dojazdu.

Taycan predstavilo Porsche už v roku 2019, kedy sa stal vôbec prvým elektromobilom značky. Odvtedy teda ubehlo už takmer 5 rokov a preto si nedávno prešiel modernizáciou. Tam to však nekončí a Nemci už usilovne pracujú na kompletne novej a v poradí druhej generácii. Pre austrálsky magazín Car Sales to potvrdila manažérka nabíjacích a energetických systémov Taycanu Sarah Razavi.

Vývoj beží na plné obrátky

Podľa jej slov je vývoj druhej generácie v plnom prúde. Zároveň priznala, že platforma J1, ktorá je základom sesterského Audi E-Tron GT, bola vyťažená na maximum a že Porsche musí prísť s niečím iným. Hoci to nešpecifikovala, špekuluje sa, že nová generácia Taycanu prejde na už ohlásenú platformu SSP Sport. Na oficiálne potvrdenie si však budeme musieť počkať.

Ako by mohla vyzerať nová generácia. | Foto: Car Sales

„Ďalšia generácia? Áno, samozrejme, keď predstavíme jeden model, už začíname pracovať na ďalšom, takže v súčasnosti vytvárame nápady a pýtame sa, čo by sme mali v ďalšej generácii zlepšiť. Myslím si, že sme odviedli skvelú prácu, aby sme naozaj zatlačili na pílu a vyžmýkali zo súčasnej platformy každý kúsok,” tvrdí Razavi.

Cieľom bude vyšší dojazd

Jedným z hlavných cieľov pri novom Taycane bude podľa nej vyšší dojazd. Už pri facelifte predstavenom vo februári tohto roka stúpol dojazd podľa WLTP na 678 km, čo predstavuje až 35 % nárast oproti predchodcovi. S novou generáciou však chce Porsche zájsť ešte ďalej.

Foto: Porsche

Naskytá sa preto otázka, či automobilka uvažuje o polovodičových batériách. Tie teoreticky ponúkajú oveľa vyššiu energetickú hustotu ako typické lítium-iónové alebo lítium-polymérové batérie. Podľa Razavi skúmajú aj túto možnosť. Jej kolega a produktový špecialista Taycanu Mayk Wienkötter však dodal, že “je príliš skoro špekulovať” o polovodičových batériách. „Samozrejme, že na tom pracujeme, ale uviesť časový rámec, kedy to bude hotové? Na to je príliš skoro. Nebudú pripravené za jeden alebo dva roky. Prídu, ale bude to trvať ešte nejaký čas,“ povedal.

Iným riešením na ďalšie zvýšenie dojazdu je dať Taycanu väčšiu batériu, ale to by zvýšilo hmotnosť už aj tak ťažkého elektromobilu. Razavi preto spomenula, že inžinieri musia “nájsť ten správny bod”, aby Taycan príliš nezaťažili, ale zároveň aby majitelia nemali obavy z dojazdu. Bude zaujímavé sledovať, s čím Porsche nakoniec príde.

Exit mobile version