Oslava ikonického motoru v limitovanej edícii. Lamborghini Huracán STJ prichádza vo veľmi limitovanom počte exemplárov a naposledy.
Ikonická talianska automobilka s býkom v znaku sa extrémne limitovanou edíciou lúči s legendárnou V10-kou. Tak ako sa Audi len nedávno rozlúčilo s ich R8-kou, aj talianska značka s týmto motorom končí. Lamborghini Huracán STJ je tak poslednou a zároveň najlepšou možnosťou na vlastnenie tohto unikátneho motora.
Avizovaný koniec
Atmosférický motor V10 je symbolom histórie talianskej automobilky. Najskôr všetkým nadšencom robil radosť v legendárnom Gallarde, neskôr v aktuálnom modeli Huracán, ktorý je na trhu už od roku 2014. Automobilka avizovala jeho koniec už v minulom roku a teraz, bohužiaľ prišlo na ich slová. Poďme si tak ešte užiť jeho labutiu pieseň v tele STJ, keďže nástupca už príde s hybridným pohonným ústrojenstvom.
Ešte lepší
Dizajn novinky je založený na vrcholnom prevedení STO. Táto limitovaná edícia však opäť posúva hranice a tak sa STJ usádza na vrchole pyramídy s názvom Huracán. Nový aerodynamický balík obsahuje napríklad doplnky z uhlíkových vlákien alebo o 3 stupne zväčšený uhol zadného krídla. Výsledkom je nárast aerodynamického prítlaku o 10 percent, pričom zostalo zachované dokonalé vyváženie auta. Nové, špeciálne vyvinuté disky kolies s rozmerom 20 palcov s centrálnym zamykaním sú obuté na pneumatikách Bridgestone Potenza Race. Ich veľmi mäkká, špecifická zmes pre maximálnu priľnavosť bola taktiež vyvinutá špeciálne pre toto auto. Automobilka predstavila vrcholnú verziu v dvoch farebných prevedeniach. Prvú vidíme na prezentačných fotografiách. Druhá kombinácia je vyhotovená v sivej farbe s čiernou strechou, a červenými a bielymi detailmi. V interiéri, samozrejme, nechýba plaketka s nápisom 1 z 10, vyrobená z uhlíkových vlákien.
Poriadne zmeny pod povrchom
Základom každého auta stvoreného na okruh je podvozok. Aj v tomto prípade prešla táto limitka oproti základnému modelu markantnými zmenami. Pôvodné, aktívne komponenty nahrádzajú štyri nastaviteľné, pretekárske tlmiče. Pre optimalizovanie odskoku a kompresie pri nízkych, ale aj vysokých frekvenciách sú nastaviteľné v štyroch smeroch. Vodič má tak úplnú slobodu pri nastavovaní na základe charakteristík trate. To všetko výrazne zvyšuje mechanickú priľnavosť na trati. Atmosférická, 5,2-litrová V10 produkuje výkon 631 koní a krútiaci moment 565 Nm. Výkon prenáša na zadnú nápravu 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Tieto technické vlastnosti spôsobili zlepšenie novinky oproti klasickému STO o viac ako sekundu na trati technického centra Nardò.