Ako obstáli v testoch bezpečnosti modely ako NIO EL6, Toyota C-HR či Honda CR-V? Faktom je, že spotrebitelia čoraz viac spoznávajú nové značky vozidiel vďaka neustálemu prílevu áut z Číny a iných krajín. Mená ako BYD, Genesis, ORA, VINFAST, Lucid a NIO vytvárajú dobré meno, ktoré u spotrebiteľov rezonuje. Jedno auto, ktoré rozhodne prináša zaujímavé novinky, je aj NIO EL6.
Toto vozidlo prináša inovácie a prémiový pocit. Samotná značka NIO ponúka technológiu výmeny batérií na zníženie „strachu“ spotrebiteľov z nedostatočného dojazdu. NIO už má širokú škálu modelov dostupných v Škandinávii a Nemecku a viaceré z nich získali 5-hviezdičkové hodnotenie v testoch Euro NCAP. Model NIO EL6 sa v ničom nelíši od svojich súrodencov a dosahuje celkové hodnotenie päť hviezdičiek.
NIO EL6 obstálo skvele
Za bezpečné vozidlo môžeme označiť len také, ktoré zohľadňuje ochranu osôb v aute, ale aj tých mimo neho. Na zraniteľných účastníkov cestnej premávky, ako sú chodci a cyklisti, sa čoraz viac zameriavajú výrobcovia automobilov v snahe znížiť počet smrteľných a vážnych nehôd na európskych cestách. Model EL6, rovnako ako ostatné automobily značky NIO, používa kameru, radar a lidar na snímanie ľudí okolo seba. To slúži na lepšie vyhýbanie sa nehodám, prípadne k zmierneniu ich následkov. Ide o špičkovú, no zároveň drahú technológiu, ktorá sa v súčasnosti používa len v niekoľkých vozidlách.
Systém automatického núdzového brzdenia (AEB) modelu EL6 funguje efektívne s ohľadom na kolízie s osobnými vozidlami. Svoju úlohu však plní aj pri ochrane pred zraniteľnými účastníkmi cestnej premávky, nie však v situáciách ako v prípade prichádzajúcich a predbiehajúcich motocyklistov. Presuňme sa však teraz od značky NIO k japonskej Toyote.
Toyota sa nenechala zahanbiť
Toyota C-HR zapôsobila už pri uvedení na trh v roku 2016 svojim jedinečným vzhľadom. Tento vzhľad rozhodne spestril vtedajší dizajn japonskej značky. Tento model druhej generácie dostal do výbavy viac technológií a väčší priestor. Tomu zodpovedá aj jeho vyššia cena v porovnaní s predchodcom. Niet však pochýb o tom, že Toyota aj naďalej uprednostňuje bezpečnosť, o čom svedčí aj jej päťhviezdičkové hodnotenie Euro NCAP. Rovnaké hodnotenie, aké získala v roku 2017, keď sa testu podrobil automobil vo svojej predošlej verzii.
Pokiaľ ide o technológiu, systém autonómneho núdzového brzdenia Toyoty C-HR fungoval obzvlášť dobre a takmer v každom teste získal najvyššie hodnotenie. Štandardne nasadený systém monitorovania vodiča sa spolieha na vstupy do riadenia a polohu v jazdnom pruhu, aby tak zistil indikátory vysokej únavy vodiča počas jazdy. Sofistikovanejšie zariadenie na priame sledovanie očí majú záujemcovia o tento model k dispozícii ako voliteľnú výbavu. Tou však nedisponoval testovaný model v testoch Euro NCAP.
Ako je na tom Honda?
Ďalším modelom, ktorý sa podrobil testu, bola Honda CR-V 2.0 Hybrid. Honda obstála so solídnym 4-hviezdičkovým hodnotením v základnej výbave. Najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek dostal model vybavený voliteľným balíkom Honda Sensing 360. Základné vozidlo má kameru a jeden radar. Bezpečnostný balík obsahuje rohové radary na zlepšenie výkonu systému Advanced Driver Assistance System (ADAS) vo všeobecnosti, ako aj v špecifických scenároch odbočovania. Voliteľný bezpečnostný balík výrazne zvýšil výkon AEB, najmä pokiaľ ide o predchádzanie kolíziám s chodcami a vozidlami.