startstop

Kontroverzný miliardár: Benzínové motory budeme vyrábať, až kým nám to nezakážu

Lawrence Stroll. Foto: Aston Martin

Zdá sa, že nad masovým prechodom na elektrický pohon visí čoraz väčší otáznik. Automobilky zisťujú, že ich plány boli až príliš ambiciózne a posúvajú ich. Jednou z nich je aj Aston Martin.

Posledné mesiace sa v automobilovom svete nesú v istej dávke neistoty. Čoraz viac značiek začína prehodnocovať svoje stratégie ohľadom elektromobility. Zisťujú totiž, že ich plány boli až príliš ambiciózne a neodzrkadľujú skutočný dopyt. Mercedes preto pred pár týždňami ohlásil, že pre nedostatočný záujem o elektrifikované modely ostane Trieda A v ponuke o čosi dlhšie. Nepríjemný stret s realitou zažíva aj Aston Martin.

Astony si spaľovacie motory ponechajú

Automobilka nedávno posunula premiéru svojho prvého batériového elektromobilu z roku 2025 až na 2027. Teraz šéf značky Lawrence Stroll pre magazín Autocar potvrdil, že očakáva, že modely so spaľovacím motorom budú predávať aj v polovici ďalšej dekády a dokonca aj po nej. To je totiž to, čo chcú zákazníci.

Foto: Aston Martin

Podľa Strolla túžia po autách so „zvukmi a vôňami“ spaľovacích motorov a verí, že bude pre ne vždy existovať trh. To je aj jeden z dôvodov, prečo sa Aston Martin rozhodol odložiť svoj prvý elektromobil. Rozruch okolo elektromobilov v danej cenovej kategórii je podľa neho totiž v súčasnosti väčší ako reálny dopyt. Prechod k elektrickému pohonu sa vraj nakoniec uskutoční, no podľa Lawrenca Strolla bude celý proces trvať dlhšie, ako sa očakávalo.

Plug-in hybridy nebudú chýbať

Nové Astony si tak síce ponechajú spaľovací motor, no čiastočnej elektrifikácii sa nevyhnú. Automobilka v súčasnosti výrazne investuje do plug-in hybridnej technológie pre svoje motory V8 a V12. To by jej malo pomôcť splniť čoraz prísnejšie emisné normy najmä na starom kontinente. Týmto krokom však chcú zároveň aj zvýšiť výkon svojich modelov a Stroll povedal, že ich bude predávať, kým nebudú zakázané.

Foto: Aston Martin

Prechod k elektrickej budúcnosti automobilového priemyslu je tak stále veľmi rozpačitý a aj naďalej čelí výzvam ako je vysoká cena elektromobilov, málo rozvinutá infraštruktúra nabíjačiek či práve nepresvedčivý dopyt.

Exit mobile version