Elektrická vlajková loď Mercedesu je síce postavená na podvozkovej platforme určenej pre batériové vozidlá, podľa najnovšej správy sa však v automobilke pohrávali s myšlienkou umiestniť pod prednú kapotu aj preplňovaný dvojvalec. Prečo?
Spaľovací motor by však neslúžil priamo na pohon kolies, ale iba na dobíjanie batérie počas jazdy. Keď sa niekedy na adresu elektromobilov vtipkuje, že potrebujú za sebou ťahať nejakú elektrocentrálu, aaby niekam prišli, tak presne na takomto princípe by pracoval aj motor pod kapotou EQS. V automobilovom priemysle takéto riešenie nie je nezvyčajné, tzv. elektromobily s predĺženým dojazdom používajúce kompaktné spaľovacie jednotky namiesto veľkých batérií sú na trhu bežne dostupné. Testovanie prototypu EQS malo byť podľa zákulisných informácií vykonávané s malým litrovým preplňovaným dvojvalcom. Projekt však bol údajne pozastavený.
Britský Autocar citoval človeka priamo z Mercedesu, ktorý tvrdí, že automobilka prestala pracovať na elektromobile s predĺženým dojazdom. Podľa neho je toto technické riešenie považované za prechodné, jeho výroba je nákladná a prináša iba minimálne výhody. Mercedes údajne uložil pod kapotu prototypu EQS dvojvalcovú verziu štvorvalca M254. Na zadnej náprave sa nachádzal elektromotor s výkonom 268 koní a v podlahe bol uložený lítium-iónový akumulátor s približne polovičnou kapacitou v porovnaní so sériovým modelom EQS.
Mercedes snahou o vývoj elektromobilu s predĺženým dojazdom reagoval na dopyt spotrebiteľov v Číne, u ktorých je tento typ elektromobilov obľúbený. Napríklad spoločnosť Li Auto v roku 2023 predala viac než 370-tisíc takýchto vozidiel.