Počet nových registrácií osobných vozidiel sa na európskom trhu vo februári zvýšil o 10 % a priblížil sa k 1 miliónu kusov. Medziročný trhový podiel elektromobilov zostal rovnaký, trhu elektrických vozidiel v Európe naďalej dominuje Tesla. Čínskym značkám sa až na jednu výnimku vôbec nedarí. Najviac automobilov predáva Volkswagen, najvyšší záujem je o model Dacia Sandero.
Február bol pre trh nových automobilov v Európe pozitívnym mesiacom. Podľa údajov JATO Dynamics z 28 európskych trhov bolo v priebehu mesiaca zaregistrovaných celkovo 988 116 osobných automobilov. To predstavuje 10-percentný nárast objemu v porovnaní s februárom 2023. Predaj nových elektromobilov stagnuje. Naopak, darí sa benzínovým autám. 61 % z celkových registrácií vo februári 2024 tvorili práve automobily s benzínovým motorom. Pre porovnanie, vo februári 2019, teda pred pandémiou Covid-19, to bolo 62 %. Tento úspech prichádza na úkor dieselových áut, pretože trhový podiel týchto vozidiel klesol z 35 % vo februári 2019 na 15 % v roku 2024.
V Európe zaznamenali registrácie áut vyrobených v Číne veľký medziročný rast (+45 %). Na porovnanie, registrácie áut vyrobených v Nemecku a Španielsku zaznamenali počas februára nárast o 6 %. Tento rast automobilov vyrobených v Číne je ešte silnejší, keď sa pozrieme na registrácie batériových elektrických vozidiel (BEV), pričom autá vyrobené v Číne predstavujú jednu z piatich registrácií BEV vo februári 2024. Naproti tomu registrácie BEV vyrobených v Nemecku vzrástli za prvé dva mesiace tohto roka len o 8 %. Objem plug-in hybridných automobilov vyrobených v Číne minulý mesiac klesol o 62 %, pričom tieto vozidlá tvorili len 3,4 % z celkového počtu automobilov pochádzajúcich z Číny, v porovnaní so 66 % v prípade BEV.
Najpredávanejšie plug-in hybridy a elektromobily vo februári 2024
Pozor, nie je však možné si zamieňať automobily vyrobené v Číne s automobilmi čínskych značiek. Približne 44 % všetkých objemov automobilov vyrobených v Číne totiž zaregistrovali západné značky ako Tesla, Volvo a Dacia, zatiaľ čo 40 % zaregistrovala spoločnosť MG, ktorú mnohí najmä v Británii vnímajú ako svoju domácu, aj keď je pod plnou kontrolou čínskeho koncernu SAIC. Výsledkom je, že čínske značky predstavovali len 16 % registrácií áut vyrobených v Číne, čo len potvrdzuje skutočnosť, že títo výrobcovia naďalej čelia výzvam súvisiacim s vnímaním a povedomím v Európe. Aj keď čínske značky zaznamenali nezanedbateľný pokrok, majú pred sebou ešte dlhú cestu, kým obsadia významnú časť európskeho trhu.
SAIC, materská spoločnosť MG a Maxus, pokračovala v raste aj vo februári. Vďaka popularite svojich modelov so spaľovacími motormi si vo februári zabezpečila najvyšší nárast trhového podielu. MG v priebehu februára zaregistrovalo viac nových áut ako napríklad Cupra, Mazda alebo Jeep.
TOP 25 najpredávanejších značiek v Európe vo februári 2024
TOP 25 najpredávanejších modelov v Európe vo februári 2024
Dacia Sandero si už druhý mesiac po sebe udržala pozíciu najregistrovanejšieho auta v Európe s 20 800 registrovanými kusmi, čo je nárast o 13 % v porovnaní s februárom 2023. Tesla Model Y zaostávala, silný mesiac zaznamenal Volkswagen Golf, ktorý obsadil tretie miesto. Registrácie Citroenu C3 sa od februára 2023 zvýšili o 61 %, čiastočne v dôsledku zníženia cien staršej generácie po príchode tej novej. Nárast registrácií zaznamenali aj modely ako Škoda Octavia, Toyota Corolla, Audi A3, BMW X1, Seat/Cupra Leon, Tesla Model 3, MG ZS a Opel Astra.