Toto si ešte nikto nedovolil. Kompaktný mestský crossover slúži zvyčajne ako alternatíva ku klasickému hatchbacku segmentu B, no v automobilke si povedali, že by bol dobrý nápad postaviť kompaktný crossover až pre 7 cestujúcich.
Koncepcia môže dávať zmysel v situáciách, keď auto pravidelne využívajú viaceré osoby, napríklad kolegovia pri cestovaní do práce, spolujazdy cez aplikácie alebo keď obyvatelia z bodu A pravidelne dochádzajú do bodu B a tam napríklad prestúpia na mestskú hromadnú dopravu. Alebo len veľmi dobre využili vnútorný priestor. To sa zatiaľ nedozvieme, ale máme prvé informácie a fotografie úplne novej generácie Citroënu C3 Aircross.
Novinka stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Citroën C3 predstavený na jeseň minulého roka. Treba podotknúť, že v tomto prípade ide o predpremiéru, resp. prvú ochutnávku, pretože podrobnejšie informácie zverejní výrobca až v lete. Citroën C3 Aircross prešiel radikálnou zmenou a vstupuje prakticky do úplne nového segmentu, ktorý do istej mieri doteraz obhospodarovala iba niečo cez 4,5-metrová Dacia Jogger. Disponuje podstatne väčším vnútorným priestorom, do ktorého sa podarilo umiestniť až 7 sedadiel.
Dizajnové prvky konceptu Oli
Nový C3 Aircross okamžite zaujme štylistickými prvkami konceptu Oli, ktoré sa vôbec po prvýkrát predstavili na sériovom modeli v prípade C3. Špecifikom tohto dizajnu je vertikálna predná časť s novým logom značky a svetelným podpisom charakteristickým pre koncept Oli. Na dizajne môžeme badať radikálne priklonenie k svalnatému postoju. Súčasná generácia je sympaticky okrúhla, priam až láskavá, ale novinka bez toho aby pôsobila agresívne, vyžaruje hranatejší, svalnatejší a asertívnejší štýl.
Na dĺžku meria 4,39 metra. Proporcie naznačujú aj dlhý rázvor, ktorý však Citroën zatiaľ nekonkretizoval, mal by ale byť “najväčší vo svojej kategórii”. To umožňuje viac priestoru pre nohy zadných pasažierov. C3 Aircross sa hrdo hlási k štvorcovému dizajnu, zadná časť strechy je takmer kolmá, čo by malo zaručiť dostatočné miesto nad hlavou aj pri sedení v treťom rade sedadiel. Citroën sa chváli flexibilitou sedadiel a ľahkým manévrovaním v úzkych priestoroch. Na pohon budú slúžiť hybridné aj čisto elektrické jednotky.