startstop

Peklo zamrzlo. Lamborghini Urus prichádza vo verzii, ktorú zarytí autíčkári ťažko predýchajú

Lamborghini Urus SE je prvým super-SUV na svete, ktoré využíva plug-in hybrid

Talianska automobilka s nasrdeným býkom v znaku si pravdepodobne ani vo sne nepredstavovala, akým predajným hitom sa stane ich SUV. Pôvodne v roku 2017 mali v pláne vyrobiť 3500 kusov ročne. O tento model je však taký veľký záujem, že len minulý kalendárny rok sa k zákazníkom dostalo viac ako 6000 exemplárov. Lamborghini Urus S a silnejšia verzia Performante vychádzajú z pôvodného modelu z roku 2017, no až teraz spoznávame facelift, s ktorým sa mení všetko.

Lamborghini Urus SE

Iný koncept

Azda najväčšia zmena sa odohrala na pohonnom ústrojenstve. Označenie SE môže odkazovať na historický model značky Diablo SE. V tomto prípade to však skôr znamená S Electrified. Takže pod prednou kapotou ostáva dobre známa, štvorlitrová V8-ka biturbo, lenže teraz jej kryje chrbát elektromotor PSM, ktorý sám o sebe produkuje výkon 141 kW. Zásluhou toho sme svedkami ohromného nárastu výkonu, z pôvodných 650 koní až na výkon presahujúci hranicu 800 koní a 950 Nm. Benzínový motor však nezostal bez zmeny. Nové sú turbodúchadlá, ale aj hlavy valcov.

Lamborghini Urus SE

Stále je to Lamborghini so všetkým

V automobilke tento obľúbený model poriadne pripravili na druhú fázu jeho života. Vodičovi sú k dispozícií jazdné režimy Strada, Sport a Corsa. Z off-roadových režimov tu máme Neve, Sabbia a Terra. Okrem týchto, ktoré sme už poznali pribudli nové, hybridné nastavenia. Zásluhou 25,7 kWh batérie umiestnenej v kufri auta je čisto elektrický dojazd na úrovni slušných 60 kilometrov. Aj napriek hmotnosti 2,5 tony akceleruje na 100 km/h za 3,4 sekundy. Na dvojnásobnej rýchlosti ste potom už za 11,4 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca udáva rovnakú ako v prípade hlavného nepriateľa, Ferrari Purosangue, a to 312 km/h.

Lamborghini Urus SE

Ešte pohladnejšie

Lamborghini dizajnom svojho super SUV trafilo klinec po hlavičke, a preto sú aj vizuálne zmeny minimálne. Po novom predné svetlá využívajú technológiu Matrix LED a sú o niečo užšie. Vytratil sa z nich signifikantný svetelný podpis v tvare písmena Y. Šéf dizajnu, Mitja Borkert, prezradil, že nové svetlá majú pripomínať chvost býka, a auto je zámerne navrhnuté menej agresívne ako vrcholná verzia Performante, čím nepriamo priznal, že môžeme očakávať update aj vrcholnej verzie.

 

Exit mobile version