V Taliansku sa vrátili do minulosti. Ferrari 12Cilindri nemá preplňovanie ani žiadnu elektrifikáciu a aj napriek tomu si zachovalo motor V12.
Nové Ferrari 12Cilindri je vztýčeným prostredníkom všetkým ekológom. Novinka nemá žiadnu elektrifikáciu a spolieha sa výhradne na atmosférickú V12-tku. Už nejakú dobu sa v Maranelle objavovali testovacie kúsky a takmer všetci boli presvedčení o príchode elektrifikovanej novinky. Napokon však Ferrari všetkých šokovalo.
Dodici Cilindri
Nový názov do nášho jazyka preložíme veľmi jednoducho. Niektorí si môžu myslieť, že automobilke sa nechcelo vymýšľať názov, nám však pomenovanie “dvanásťvalec” príde skvelé. Obzvlášť pri predstave, že sa v tomto prípade pravdepodobne ide naozaj o posledný model svojho druhu. Pod prednou kapotou priameho nástupcu modelu 812 SuperFast sa nachádza dobre známy agregát s objemom 6,5 litra. To, koľko valcov má, už pravdepodobne každému došlo. Motor F140HD však prešiel značnými vylepšeniami. Automobilka ho vybavila titánovými ojnicami, ktoré znížili rotujúcu hmotnosť o 40 % oproti klasickým, oceľovým ojniciam. Okrem toho piesty sú vyrobené z novej zliatiny hliníka a kľukový hriadeľ výrazne schudol. Technici navyše využili technológiu z F1, pre nižšie trenie a zvýšenie mechanického účinku motora.
Dizajn z minulosti
Automobilka sa pri tomto modeli do značnej miery inšpirovala tými najslávnejšími modelmi z 50. a 60. rokov. Moderné a minimalistické línie sú kombinované napríklad s tmavým pruhom medzi prednými svetlami, ktorý všetci poznáme z modelu 365 GTB/4 Daytona. Tradične sme svedkami nekonečne dlhej kapoty, pričom kabína je posunutá čo najviac dozadu. Automobilka dokonca hneď predstavila dve karosárske prevedenia. Klasickejšia verzia s pevnou strechou, a tá, ktorej predstavenie mnohých prekvapilo, verzia Spider.
Vysoké otáčky
Modely so vzpínajúcim sa koňom v znaku sú priam povestné svojim zvukovým prejavom. Ani v tomto prípade nemôže absentovať. Nové Ferrari 12Cilindri produkuje výkon rovných 830 koní pri 9500 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 678 Nm. Podľa automobilky novinka akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Na dvojnásobnej rýchlosti ste už za 7,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 340 km/h. Otvorená verzia bez strechy je na dvestovke o niečo neskôr, za 8,2 sekundy. Nechýba aktívna aerodynamika, aktívne riadenie zadnej nápravy alebo najmodernejšie brzdy brake by wire. Základná cena novinky je stanovená na 395 000 eur za verziu kupé, a 435 000 eur za verziu bez strechy.