Po bratislavských uliciach jazdia trolejbusy, ktoré patria k najdlhším na svete. Mali zlepšiť cestovanie na vyťaženej linke, no zatiaľ viac času ako na cestách trávia v servise.
Začiatkom februára boli na trolejbusovú linku číslo 71, ktorá premáva medzi železničnou Hlavnou stanicou a Dolnými honami, nasadené nové dvojkĺbové megatrolejbusy Škoda-Solaris Trollino 24. Na tejto pravidelne vyťaženej trase mali zabezpečiť vyššiu prepravnú kapacitu, keďže odvezú až 180 cestujúcich. Na dĺžku majú vyše 24 metrov a disponujú dvoma harmonikovými kĺbmi a troma článkami. Ako uvádza Cargo magazín, megatrolejbus váži 38 ton a jeho maximálna rýchlosť je 70 km/h Ide o jeden z najdlhších trolejbusov na svete. V depe Dopravného podniku Bratislava sa nachádza celkovo 16 takýchto vozidiel.
Avšak prakticky ihneď po zaradení do premávky sa na nových trolejbusoch začali objavovať prvé poruchy. Ako informuje portál imhd.sk, už po prvom týždni museli byť niektoré služby na linke 71 obsadzované opäť bežnými jednokĺbovými trolejbusmi. Situácia sa zlepšila v polovici marca, kedy sa síce v niektorých dňoch opäť podarilo celú linku obsadiť dvojkĺbovými trolejbusmi, ale už v priebehu apríla sa začali opäť objavovať na vozidlách poruchy, pre ktoré sa darilo vypravovať iba 4 až 8 dvojkĺbových trolejbusov namiesto trinástich, ktorých je potrebné vypraviť na cesty počas pracovného dňa.
Trolejbusy trápia “detské choroby”
“Rovnako ako v prípade každej značky, nové vozidlá sa postupne zabiehajú a v prvých mesiacoch prevádzky sa môžu objavovať prípadné nedostatky. Takéto „detské choroby“ sa objavili aj v prípade megatrolejbusov a servisné tímy dodávateľov už pracujú na ich odstránení. Prevádzka trolejbusovej linky 71 je naďalej plne zabezpečená a jednotlivé spoje premávajú podľa platného grafikonu. Zhruba od začiatku apríla časť megatrolejbusov vo výprave nahrádzajú trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, teda tie isté vozidlá, ktoré na linke 71 jazdili pred nasadením megatrolejbusov.
DPB adresoval dodávateľovi (konzorcium Solaris + Škoda Electric) výzvu na okamžité odstránenie porúch a zabezpečenie požadovanej disponibility. Momentálne komunikujeme s dodávateľom na dennej báze a servisné tímy dodávateľa v rámci reklamácií intenzívne pracujú na odstraňovaní identifikovaných nedostatkov, ktoré sa vyskytujú. Obnovenie plnej výpravy megatrolejbusov závisí od dodávky náhradných dielov a tiež od efektivity riešení na strane dodávateľa,” uviedol Jozef Vozár, hovorca DPB, pre portál imhd.sk.
Linku 71 dnes v rannej špičke premáva každých 6 minút a jej ďalšie intervalové posilnenie bolo technicky nereálne. Ponúkaná kapacita na sedenie sprevádzkovaním tých megatrolejbusov vzrástla o 20 % a celková prepravná kapacita o takmer 50 %. Nákup megatrolejbusov bol financovaný vďaka fondom Európskej únie prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Vo výbave im nechýba výkonná klimatizácia, najnovšie informačné a bezpečnostné systémy či komfortne navrhnutý interiér.