Domov SPRÁVY News Briti aj Nemci ospevujú čínske auto. Onedlho príde aj k nám

Briti aj Nemci ospevujú čínske auto. Onedlho príde aj k nám

Foto: MG Motor

Jeho predchádzajúca generácia patrila medzi najhoršie hodnotené autá. Tá nová však prichádza so sympatickou koncepciou, pri ktorej musia spozornieť v Toyote aj v Renaulte.

Išlo o jednu z troch najväčších premiér ženevského autosalónu. MG3 Hybrid+ si vyslúžilo zaslúženú pozornosť. Ide totiž o najvýkonnejší a najrýchlejšie akcelerujúci hatchback segmentu B. Nebavíme sa tu teraz o športových derivátoch typu i20 N alebo Clio R.S., ale o civilnom aute, ktoré však hranicu výkonu malých áut posúva na úplne novú úroveň.

Tromfom v súperení s Toyotou Yaris Hybrid alebo Cliom E-Tech je väčšia kapacita batérie – až 1,83 kWh, čo je podstatne viac, ako býva zvykom pri full-hybridoch, teda vozidlách, ktoré dokážu jazdiť aj na elektrinu, ale nie je možné ich zapojiť do externej elektrickej siete. Tento všestranný hybridný systém obsahuje samostatný generátor, ktorý umožňuje až 5 hybridných režimov.

MG3 Hybrid+
Foto: MG Motor
Takmer 200 koní

Ide vôbec o prvý full-hybrid v portfóliu značky. Celkový najvyšší výkon pohonnej sústavy je až 143 kW (195 koní). To je len o 5 koní menej ako malo napríklad atmosférické Clio R.S. tretej generácie. Automobil je vybavený 1,5-litrovým benzínovým motorom s výkonom 75 kW a elektromotorom s výkonom 100 kW. Motor je spojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou. MG uvádza kombinovanú spotrebu paliva 4,4 l/100 km a emisie na úrovni 100 g/km. Vďaka týmto parametrom dokáže MG3 Hybrid+ zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd. Nemenej zaujímavé je aj pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h, ktoré sa odohrá v priebehu 5 sekúnd.

MG3 Hybrid+
Foto: MG Motor

Vo výbave sa nachádza napríklad 7” digitálny prístrojový displej, 10,25” centrálny informačno-zábavný systém, satelitná navigácia, integrácia smartfónu prostredníctvom Apple CarPlay/Android Auto, klimatizácia, audiosystém so šiestimi reproduktormi s pripojením Bluetooth, štyri USB porty, zadné parkovacie senzory s kamerou, bezkľúčový prístup či vyhrievanie predných sedadiel a volantu.

Foto: MG Motor
Čo hovoria prví recenzenti?

Na slovenský trh by MG3 Hybrid+ malo doraziť v júni. Zatiaľ teda nepoznáme jeho oficiálnu slovenskú cenu. Auto sa však už dostalo na testy zahraničných motoristických redakciám a tie nešetria chválou. V teste britského magazínu Auto Express si vozidlo vyslúžilo hodnotenie celých 5 hviezdičiek, ktoré dostávajú len skutočne tie najlepšie autá. Redakcia skonštatovala, že MG3 patrí medzi najzábavnejšie, najpohodlnejšie a najlepšie vybavené autá vo svojej triede. Je tiež jednoducho najrýchlejšie a zároveň dosahuje nízke hodnoty spotreby paliva. Redakcia si všimla aj to, že toto všetko dosahuje s cenou, ktorá je nižšia ako všetci jeho rivali (hybridné Clio s Yarisom sú drahší o 3000 libier), čo z neho robí hviezdu segmentu, ktorý Briti označujú ako supermini. Magazín Autocar udelil vozidlu 4 hviezdičky z 5 a označil ho za dôstojného nástupcu Fiesty, ktorú Ford nepochopiteľne stiahol z trhu. Chvála smerovala na silu hybridného pohonu, dynamiku, spracovanie interiéru a dostupnú cenu.

Testovať MG3 Hybrid+ mali možnosť už aj redaktori nemeckého Auto Bildu. Tí ocenili veľký vnútorný priestor, priaznivú cenu (od 19 990 eur, čo je o 5000 eur menej ako stojí v Nemecku Toyota Yaris Hybrid), bohatú výbavu a veľmi dobrú spotrebu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 116

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMG Motor, Auto Express, Autocar, Auto Bild
Predchádzajúci článokTEST Fiat 500e 3+1 – ideálne auto pre maminy
Nasledujúci článokVeľký návrat V8? Mercedes-AMG CLE 63 nemusí dostať hybridný 4-valec