Peugeot 508 SW v plug-in hybridnej konfigurácii je po modernizácii ešte príťažlivejší, ale na čo si treba dať pozor?
Peugeot 508 sme mali v našej redakcii na test hneď niekoľkokrát. Od základnej verzie Allure, cez GT, Hybrid, až po vrcholný variant PSE v už novom faceliftovanom šatstve. Najnovšie sa nám do rúk dostal modernizovaný model verzie GT Hybrid v praktickejšej karosárskej verzii kombi, resp. SW ako ju nazýva samotná automobilka.

Jazdiaca elegancia
Už v predfaceliftovej verzii bola “päťstoosmička” krásnym autom. Modernizáciou však dizajn posunul Peugeot ešte na vyššiu úroveň. Bez zaváhania môžeme konštatovať, že Peugeot 508 SW jednoznačne patrí k najkrajším kombíkom na trhu. Jeho krivky vám okamžite padnú do oka, obzvlášť v nami testovanej verzii GT, ktorá dokonale spája eleganciu so športovosťou. Za špeciálnu zmienku stojí predná maska, ktorá dostala nielen nový znak Peugeot, ale aj nový svetelný podpis v tvare troch vertikálnych pazúrov, ktorý budeme na nových autách značky vídať o čosi častejšie. Ostré črty predného nárazníka zase dizajnovo približujú verziu GT k ostrému PSE.

V zadnej časti púta pozornosť najmä difúzor s dvoma koncovkami výfuku, ktoré, podržte sa, nie sú slepé ako je v dnešnej dobe trendom. Je preto veľká škoda, že 508 prakticky chýba akýkoľvek športovejší zvukový prejav. Netreba však zabúdať ani na jemný strešný spojler a zadné svetlomety, ktoré sú skutočným dizajnovým skvostom. Napriek tomu, že nejde o model prémiovej značky, svojim zovňajškom bude modernizovaný Peugeot 508 SW pútať pozornosť okoloidúcich.

Kvalitné materiály a skvelé sedačky
Presuňme sa ale do interiéru. Ten na prvý pohľad zaujme moderným dizajnom, ktorému dominujú kvalitné a na dotyk príjemné materiály. Má to však aj viaceré „ale“. Tým prvým je jednoznačne volant. Jeho atypický tvar nesadne každému. Kým niektorým kolegom z redakcie jeho menší priemer vyhovuje, ja som mu ani po týždni nevedel prísť na chuť. Nepomáhali tomu ani zaintegrované tlačidlá, ktoré pôsobili lacnejším dojmom. V tomto smere však bola jasným „víťazom“ páčka na ovládanie tempomatu, ktorú 508-čka zdedila snáď z 20-ročných modelov a na prémiovosti teda rozhodne nepridala.

Treba však pochváliť jasné a intuitívne ovládanie infotainmentu, ktorému veľmi pomáha niekoľko fyzických tlačidiel pod obrazovkou, vďaka ktorým sa viete rýchlo dostať do želaného menu, no to poznáme už z predfaceliftovej verzie. Za zmienku určite stojí aj dostatok odkladacieho priestoru a famózne sedačky. Tie disponovali aj masážnou funkciou a verte, ak ju raz vyskúšate, iné sedadlá už nebudete chcieť. Komfort za volantom je tak v prípade 508-čky zaručený. To sa však nedá stopercentne povedať o zadných pasažieroch. Za prednými sedačkami je toho miesta vzhľadom na kombi pomerne málo. Taktiež je problém zasunúť chodidlá pod sedačku. Na druhej strane, miesta na hlavu je aj vzadu dostatok a sedačky sú taktiež veľmi pohodlné.

A čo asistenčné systémy?
Tých má modernizovaný Peugeot 508 celú plejádu. Vynikajúco pracuje nočné videnie, ktoré v spolupráci so spoľahlivými LED Matrix svetlometmi odhalí každú prekážku na ceste. Veľmi dobre funguje aj adaptívny tempomat. Systém udržiavania v jazdnom pruhu však nedrží auto vždy v strede, častokrát fluktuuje od čiary k čiare a niekedy sa pri nej drží až príliš blízko.

225 koní bohato stačí
Plug-in hybridný Peugeot 508 SW kombinuje 1,6-litrový benzínový 4-valec s elektromotorom. Samotný spaľovací agregát ponúka výkon 133 kW, teda 180 koní a 300 Nm krútiaceho momentu. V spolupráci s elektrickou silou sa však dostávame na systémový výkon 165 kW (225 k) a 360 Nm. To na prvý pohľad nie sú závratné čísla, no zato absolútne postačujúce. 508-čka nie je žiadny leňochod a imidž rodinného kombi vie veľmi rýchlo vymeniť za športový kabát. Automobilka udáva zrýchlenie na stovku za rovných 8 sekúnd s maximálnou rýchlosťou 250 km/h. Vynikajúco pracuje nielen 8-stupňový automat, ale aj podvozok, ktorý toho zvládne naozaj dosť.

Nízky dojazd
Batéria má na pomery súčasných plug-in hybridov strednej triedy menšiu kapacitu – 12,4 kWh. Peugeot uvádza dojazd v elektrickom režime 55 – 71 km, no v realite je tieto čísla mimoriadne ťažké dosiahnuť. Očakávajte skôr dojazd nanajvýš 40 km. Z vybitého stavu do plného nabitia trvá nabíjanie zhruba 2,5 hodiny, takže ak nemáte v práci nabíjačku, pripravte sa na domáce nabíjanie (z klasickej zásuvky nabilo batériu za niečo vyše 6 hodín) alebo dlhší pobyt v nákupnom centre.

Nemôžeme opomenúť ani spomínaný elektrický režim, ktorý síce neponúkne výrobcom sľubovaný dojazd, no pri absencii prudkej akcelerácie vám poslušne nechá spaľovací motor vypnutý. Ten sa aktivuje až pri rýchlostiach nad 140 km/h, kedy sa vozidlo automaticky prepne do hybridného režimu. A čo teda spotreba? Nuž, tá veľmi príjemné prekvapila. Napriek tomu, že sme zďaleka nejazdili s ľahkou nohou na plyne, na konci testovacieho týždňa svietila hodnota 5,8 l/100 km, čo je vzhľadom na dlhý čas strávený s vybitou batériou veľmi príjemné číslo.

Záver
Peugeot 508 SW po facelifte ešte opeknel, aj keď si mnohí mysleli, že sa to už nedá. Vo všeobecnosti, ide o skvelé auto, priali by sme si však inštaláciu batérie s väčšou kapacitou. Je to voľba jedine pre vodičov, ktorí majú podmienky na pravidelné, prakticky každodenné nabíjanie doma alebo v práci, pretože jazdiť s ním bez elektrickej asistencie nie je optimálne. Alternatívou je potom voľba základnej naftovej motorizácie.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
Peugeot 508 SW 1.6 Plug-in Hybrid GT |
Počet valcov |
4 |
Zdvihový objem |
1 598 cm3 |
Max. systémový výkon |
165 kW / 225 k |
Max. krútiaci moment |
360 Nm |
Palivo |
benzín (plug-in hybrid) |
Pohon |
FWD |
Prevodovka |
8-stupňový automat |
Kapacita batérie |
12,4 kWh |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 778 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 859 mm |
Výška |
1 420 mm |
Rázvor náprav |
2 793 mm |
Objem batožinového priestoru |
530 l (1 780 l po sklopení sedačiek) |
Pohotovostná hmotnosť |
1 846 kg |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
8,0 s |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto-okresky |
4,4 l/100 km |
Mesto-okresky-diaľnica |
7,8 l/100 km |
Počas celého testu |
5,8 l/100 km |
Objem palivovej nádrže |
43 l |
Elektrický dojazd |
38 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
38 290 € |
Cena testovanej verzie |
53 590 € |