Domov SPRÁVY News 300 koní spaľujúcich 100-oktánový benzín. Tento radikálny kompakt sme si zamilovali

300 koní spaľujúcich 100-oktánový benzín. Tento radikálny kompakt sme si zamilovali

Foto: Marek Görözdös

Pomaly, ale isto, začína byť čisto spaľovacích športových modelov menej. Nahrádzajú ich čisté elektrické ostré verzie, prípadne PHEV. Preto nás potešilo, že divízia M vytvorila benzínový model s ešte stále pomerne šialenými vlastnosťami, ktorý spaľuje benzín. 

BMW X1 M35i dostanete už v štandarde postavené na 19-palcových diskoch, ktoré sú o 20 mm širšie v porovnaní s hliníkovými diskami minulých modelov a za príplatok vám automobilka na auto nahodí dvadsiatky (tie sme mali aj my). Ďalším charakteristickým prvkom tohto auta sú štyri výfukové koncovky s priemerom 80 milimetrov, integrované do špecifického nového nárazníka. Typické pre model M sú veľké a vonkoncom nie falošné otvory na chladenie vzduchom, ktoré skutočne vykonávajú svoju funkciu. K dizajnovým M prvkom patrí aj mriežka chladiča so zvislými dvojitými tyčami, či kryty vonkajších spätných zrkadiel v aerodynamickom tvare.

Foto: Marek Görözdös
Rodinné/športové SUV

Vo vnútri nás čakali športové M sedadlá, ktoré boli elektricky nastaviteľné a dofukovateľné vo všetkých smeroch, takže ich komfort bol naozaj výnimočný. Druhý rad ponúkol pomerne úzky otvor, no dvere po otvorení ponúkli takmer 90 stupňový uhol. Batožinový priestor je vzhľadom na svoju kategóriu kráľovský, potešilo dvojité dno s bohatým priestorom.

Foto: Marek Görözdös
Progresívny štvorvalec

Automobilka hovorí, že dvojlitrový štvorvalec patrí k najnovšej generácii modulárnych motorov, čo okrem iného zahŕňa prácu agregátu v Millerovom cykle, prepracované nasávacie otvory i spaľovacie komory, zmeny v časovaní vačiek, vstrekovaní, zapaľovania i vedenia výfukových plynov. BMW dodáva, že špecifický pre „eMkový“ dvojliter je robustnejší kľukový hriadeľ, modifikované vedenie oleja k piestom kvôli snahe vylepšiť chladenie a ojničné ložiská i uloženie v ojniciach priamo vychádza z konštrukcie použitej v posledných radových šesťvalcoch. My by sme prijali ostrejší a výraznejší zvuk.

BMW X1 M35i
Foto: Marek Görözdös

Technológia M TwinPower Turbo zvýšila výkon úpravou systému preplňovania turbodúchadlom a nepriameho chladenia stlačeného vzduchu súčasne so zavedením dvojitého vstrekovania na prípravu zmesi v závislosti od miery zaťaženia. Využíva aj variabilné časovanie vačkového hriadeľa Vanos s optimalizovaným prívodom oleja pre aktuátor a plne variabilné časovanie ventilov Valvetronic. Motor generuje maximálny výkon medzi 5 750 a 6 500 ot./min., pričom maximálny krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii v rozpätí od 2 000 do 4 500 ot./min.

BMW X1 M35i
Foto: Marek Görözdös
Čo hovorí prax?

Reálna spotreba je niekde medzi 9-10 litrov v meste, mimo mesta je možné jazdiť za oficiálne hodnoty automobilky, teda 8-8,5 l/100 km. Pri každom štarte čakajte symfonický orchester štvorice výfukov, a to napriek tomu, že tu nenájdete šesťvalec. Aby bola jazda aj takým vysokým výkonom bezpečná, sú potrebné aj účinné brzdy. Tie sú štvorpiestikové s pevným strmeňom, až 385 mm vŕtané kotúče na predných kolesách a jednopiestikový plávajúci strmeň jednotky s integrovanou parkovacou brzdou a 330 mm kotúčmi na zadných brzdách. Čo nás príjemne prekvapilo, bolo nastavenie podvozka. Čakali sme až nekomfortne tvrdo nastavený podvozok, ale nie. Ten bol naladený pomerne tvrdo, ale nijako výrazne na úkor komfortu na každodenné jazdenie.

BMW X1 M35i
Foto: Marek Görözdös
Resumé

BMW X1 M35i vie byť skvelé auto na okresky, okruh, no aj na klasické rodinné výlety, ako aj každodenné využitie. Aj v dnešnej elektrifikovanej dobe tak stále existuje možnosť siahnuť po ostrom spaľovacom aute. Po takom, ktoré dokáže jazdiť suverénne rýchlo a pritom poskytuje všetky výhody kompaktného crossoveru.

TECHNICKÉ ÚDAJE BMW X1 M35i
Motor R4
Zdvihový objem 1998 cm3
Max. výkon 221 kW / 300 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 505 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 845 mm
Výška 1 622 mm
Rázvor náprav 2 692 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 740 kg
Objem batožinového priestoru 540 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s
Rozmer pneumatík 235/45 R20
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,5 l/100 km
Diaľnica 8 l/100 km
Okresky 6,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 40 700 eur
Základná cena testovanej verzie 80 238 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokModely Alfa Romeo prichádzajú v temnej verzii Super Sport
Nasledujúci článokPreplňovaný motor V12? Nie, ostaneme pri atmosfére, hlási známa značka