Renault Rafale prichádza na slovenský trh vo svojej doteraz najvýkonnejšej podobe. Dostal plug-in hybridný pohon s celkovým výkonom 300 koní, batériu s dostatočnou kapacitou prejsť na jedno nabitie až 100 km a pohon všetkých kolies.
Celý názov automobilu znie Renault Rafale E-Tech 4×4 300 HP. Výrobca tvrdí, že pohonný systém je vyladený tak, aby bol automobil schopný prejsť na jedno tankovanie vyše 1000 km. Hybridný systém vychádza z rovnakej koncepcie, aká bola použitá pri modeli Rafale s výkonom 200 koní (ide o full hybrid bez možnosti nabíjania z externej siete), konštruktéri však doplnili pohon o zadný elektromotor a akumulátor s kapacitou 22 kWh.
Celý pohonný systém tak pozostáva celkovo z jedného spaľovacieho motora a troch elektromotorov. Kombinovaný výkon takejto hybridnej sústavy je rovných 300 koní. Plug-in hybridný Rafale je tak v súčasnosti jediným Renaultom s pohonom všetkých kolies. Zároveň disponuje aj riadením všetkých kolies, pretože na zadnej náprave používa systém 4Control. Renault udáva kombinovanú spotrebu 0,7 l/100 km v prípade nabitej batérie. Aj po jej vybití by mala byť spotreba Rafale priaznivá, niekde na úrovni 5,8 l/100 km.
Použitým spaľovacím motorom je trojvalec – preplňovaná benzínová jedna-dvojka. Jeho výkon bol v porovnaní s Rafale E-Tech 200 HP zvýšený zo 130 na 150 koní a krútiaci moment z 205 na 230 Nm. Prvý elektromotor sa nachádza na prednej náprave, roztáča predné kolesá a disponuje výkonom 70 koní a krútiacim momentom 205 Nm. Druhý elektromotor slúži na pohon zadnej nápravy a má výkon 136 koní a 195 Nm. Tretí elektromotor s funkciou štartér generátora má výkon 34 koní a 50 Nm. Prvé dva motory sú napájané z 22 kWh batérie a slúžia na elektrickú jazdu. Palivová nádrž má objem 55 litrov.
Aktívny podvozok s kamerou
Dynamika v porovnaní s E-Tech 200 HP je podstatne lepšia. Rafale 300 HP zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy (E-Tech 200 za 8,9 s). Z 80 na 120 km/h zrýchli za rovné 4 sekundy (E-Tech 200 za 5,6 sekundy). Palubná nabíjačka má maximálny výkon 7,4 kW. To znamená, že nabitie z 0 na 80 % potrvá 130 minút a z 0 na 100 % sa nabije za 175 minút. Rýchlejšie nabíjanie k dispozícii nie je.
Atelier Alpine a slovenské ceny
Okrem vyspelého pohonného ústrojenstva dostal model Rafale E-Tech 4×4 novú úroveň výbavy Atelier Alpine. Tá kombinuje špecifické dizajnové prvky ako napríklad nový matný modrý metalický lak sommet satin, plávajúci zadný spojler v čiernej
farbe, 21-palcové zliatinové disky s pneumatikami Continental a koberčeky v modrom odtieni s inžinierskymi skúsenosťami spoločnosti Alpine Cars.
300-koňový plug-in hybrid sa v Renaulte predáva od 48 700 € za verziu s výbavou Esprit Alpine. Spomínaný variant Atelier Alpine stojí od 53 200 €. Plne vybavený Rafale s príplatkovými položkami výbavy, akými sú napríklad panoramatické strešné okno solarbay (1500 €), head-up displej (700 €), audiosystém harman kardon (900 €), matný lak karosérie s kontrastnou strechou (2200 €) tak stojí 58 500 €. Využiť však môžete aktuálnu akciu SUV dni Renault, vďaka ktorej zaplatíte až o 5000 € menej.
Mám Renault Clio, aj BMW , Renault som kúpil kvôli spotrebe a tá je fakt neuveriteľná. Ale Renault je des, keď je človek zvyknutý na BMW,… Stiahnutie okien kľúčom bez štartovanie za horúcich dní, to má aj stará Octavia, Renault nie. Musíte sadnúť do rozpáleného vozidla, naštartovať a stiahnuť okná. Wtf. Keď prší, zvýšená vlhkosť počas jazdy sa zahmlieva čelné sklo musíte prepínať fúkanie na sklo( hučí to akoby lietadlo chcelo vzlietnuť) , čelné sklo sa vyčistí, prepnete na automatické a o chvíľu zas prepínate na čelné. Bezpečnosť v p…
. Pri automatickej klimatizáci vám fúka studený vzduch na nohy, nie nastavený, nie teplý, ale ľadovo studený. To je niečo otrasné. Keď je slnečno v zrkadlách vidíte palubovku a vnútri máte svetlá až až, či je slnko pred vami alebo za vami tak vás aj tak oslňuje. ? Zas bezpečnosť v p… Pri BMW ani neviete ako dobré to má vyriešené! A v noci, ako Fabia lepšie svieti, sveetla vám robia čierny kruh na ceste, nie je problém zraziť niekoho, proste ho neuvidíte.. BMW svetlá, top, ani si to človek neuvedomuje, aké sú dobré pokiaľ nesadne do Renaulta. Samonastaviteľné, … Cesta perfektne osvetlená. A taký detail ako hudba, Renault na hlasnejšie už škrečí a aj tak nebije ani pri full hlasitosti zvuk fúkania na čelné sklo. BMW? Môžete robiť diskotéku, stačí dať na full, otvoriť dvere a krásny čistý hlasný zvuk.. s Renaultaom pripojiť sa na diaľnicu, je problém, kým sa to rozbehne, problém aj obiehať kamión. 140 pri obliehaní a máte pocit že keď zatočíte tak sa zabijete.. BMW, ani nevieš 160 na ťachači, auto ide ticho stabilné, máš pocit, že ideš 70tkou.. obehneš aj viac kamiónov ako nič.. ale Renault má čarovnú spotrebu, nad 4litre sa človek nedostane, nech jazdí akokoľvek šialené. Takže, ak chcete niečo rýchle kvalitné, žiaden, podotýkam žiaden Renault. BMW, vo vysokej rýchlosti to drží na ceste ako prilepené, žiadne hukoty v interiéri, … A ešte ďalšia vec, BMW má asi najlepšie sedačky, nastavíte si ako len chcete. Úplne top. U žiadne inej značky to nie je tak vymakané. A ešte ma aj pamätť, netreba znova nastavovať, žena má svoje uložené a ja svoje, jednoducho rýchlo prepnete.. toto v žiadnom Renaulte nenájdete. A tých vychytávok je veľa, Renault nemá ani to, čo majú bežné auta dnes ani to čo mali auta v minulosti. V BMW sadnete naštartujete a ani svetlá nenastavujete, v Renaulte hej, ešte keď zaparkujete s diaľkovými, vypnete auto, musíte aj svetlá ale zas ta spotreba, proste čarovná