startstop

12-valec nahradili 8-valcom do zásuvky. Nový Continental GT je za rohom

Foto: Bentley

Už vyše dve desaťročia patrí Bentley Continental GT medzi obľúbené dvojdverové luxusné kupé pre zákazníkov s chuťou na luxus. Tento model bude plne odhalený o mesiac, avšak Bentley nám už teraz ponúklo zaujímavé údaje o tejto novinke.

Exteriér Bentley Continental GT v podobe dvojdverovej siluety zostáva nezmenený. Pôvodná inšpirácia dizajnu pochádzala z Bentley R Type Continental z roku 1952, najrýchlejšieho štvormiestneho automobilu v tom čase. Interiér naďalej ostáva zahalený, no očakávame podobný luxus ako v ostatných modeloch s vylepšenou technológiou.

Výkon

Nové Bentley Continental GT sa neubránilo downsizingu a elektrifikácii. V poradí štvrtá generácia tohto modelu dostane úplne nové, hybridné hnacie ústrojenstvo, ktoré už poznáme z koncernových modelov Lamborghini Urus SE a Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Štvorlitrovému osemvalcovému agregátu s dvoma turbodúchadlami pomáha elektromotor. Táto hybridná sústava ponúka 782 koní a 1000 Nm krútiaceho momentu. Vďaka týmto šialeným číslam je nový Continental GT doteraz najvýkonnejším z pomedzi štyroch generácií, napriek tomu, že sa už pod kapotou nenachádza dvanásťvalec. Na elektrinu pritom dokáže podľa výrobcu prejsť 80 km.

Foto: Bentley

Nový Continental GT je vybavený aj najnovšou generáciou technológie podvozku. To znamená, že nechýba pohon všetkých kolies, vektorovanie krútiaceho momentu, riadenie zadnej nápravy a elektronický samosvorný diferenciál. Nachádza sa tu aj nové elektrické aktívne riadenie, ktoré má za úlohu zabrániť prevráteniu.

Model Continental GT stál za znovuzrodením značky Bentley

Continental GT bol pôvodne predstavený v roku 2002 a odštartoval znovuzrodenie značky Bentley. Auto malo transformovať biznis, odštartovať desaťnásobný nárast predaja a predefinovať Bentley pre modernú éru. Vplyv automobilu bol dramatický. Za štyri roky sa ročný predaj Bentley vyšplhal z približne 1000 áut na viac ako 10 000. Druhá generácia Continentalu GT bola predstavená v Paríži v roku 2010. Objednávky sa začali prijímať od októbra a dodávky sa začali začiatkom roka 2011. Druhá generácia bola uvedená na trh s W12. Po nej nasledoval nový 4,0-litrový motor V8, ktorý bol predstavený v roku 2012. V roku 2017 nasledovala tretia generácia, založená na novej platforme s novým motorom, novým zavesením kolies, novou elektrickou architektúrou, novou technológiou a novým dizajnom interiéru a exteriéru.

Exit mobile version