Komu by sa málil facelift Škoda Octavia RS, ten ocení dizajn, pod ktorým je podpísaný dizajnér Zephyr. Počíta s pozoruhodným bodykitom a bohato členité tvary karosérie dodávajú Octavii výrazný charakter, po ktorom zaplesá srdce nejedného motoristu.
Už niekoľko týždňov poznáme nielen vzhľad novej verzie vozidiel Škoda Octavia a Škoda Octavia Combi, ale aj ich slovenské ceny. Venovali sme sa im v niekoľkých príspevkoch a sprostredkovali sme vám aj naše prvé dojmy z novej Octavie naživo v našom videu:
Nová Octavia Sportline a RS
Dnes najdostupnejšou verziou je konfigurácia s benzínovým motorom 1.5 TSI 85 kW s manuálnou prevodovkou vo výbave Selection s cenou od 25 130 eur, pričom verzia kombi začína na cene 26 080 eur. Najšportovejším variantom je zatiaľ Octavia Sportline, ktorá zahŕňa ponuku naftového motora a benzínových agregátov vo výkonnostnom rozpätí 85 (115) až 110 kW (150 koní).
Čoskoro sa do predaja dostane aj verzia Škoda Octavia RS s dvojlitrovým benzínovým motorom. Ten vyvinie maximálny výkon závratných 195 kW (265 koní) a krútiacim momentom 370 Nm. Je to najviac v doterajšej histórii, v porovnaní s predchodcom ide o nárast o 15 kW. Oficiálna Octavia RS je prezentovaná v nápadnom červenom laku ako liftback aj kombi.
Vzhľad verzie RS sa od konvenčných verzií aj Sportline odlišuje už na prvý pohľad. Môže za to nárazník a samotné logo RS (VRS) na maske chladiča. Okrem toho je RS znížená o 15 mm a už v sérii prichádza s Matrix LED svetlometmi, ako vôbec jediná z výbav.
Dizajnérsky úlet: Octavia vRS Zephyr Hyper Widebody Kit
Fanúšikovia značky Škoda a špeciálne modelu Octavia už pravdepodobne objavili úchvatné fotografie rozsiahlo upravenej Octavie vRS na Instagrame. Zaslúžil sa o ne dizajnér Vishnu Suresh vystupujúci pod profilom zephyr_designz, ktorého dizajnérska tvorba zahŕňa aj úpravy iných automobilov. Príkladom sú v Indii predávané Škoda Slavia a Kushaq, ďalej Tesla Cybertruck, Toyota Camry či pre nás exotické SUV TATA Harrier.
Octavia vRS Zephyr Hyper Widebody Kit púta pozornosť európanov preto, lebo ide o populárny automobil interpretovaný vo forme, ktorá sa vymyká každodennej skúsenosti.
Dizajnér venoval pozornosť úprave karosárskej verzie liftback. Hranu dverí batožinového priestoru využil na osadenie robustného čierneho spojlera, ktorý spoločne s ďalšími čiernymi akcentmi kontrastuje s bielym lakom karosérie.
V porovnaní s oficiálne predstavenou verziou Octavie RS sa zmeny dočkali nárazníky, blatníky i kapota. Výraznejšie tvary nepochybne prospievajú k dojmu, že má auto agresívne jazdné vlastnosti.
Vzhľad tejto Octavie do veľkej miery ovplyvňuje aj vizuálne rozšírenie predných a zadných svetlometov. Najmä úprava vpredu môže evokovať príbuznosť s Renault Megane R.S., hoci Octavia si aj po tejto úprave zachováva ostrejšie motívy.
Iba v počítači
Táto úprava Škody Octavia RS a pohľad na fotografie, na ktorých možno vidieť aj logá značky RECARO dodávajúcej športové sedadlá, vyzerá vskutku realisticky. Zábery sú lokalizované kdesi na parkovisku pred reštauráciou, pričom zábery sú vyhotovené za tmy.
Pre niekoho preto môže byť prekvapujúce, že sa v skutočnosti nepozerá na reálne fotografie, ale na výsledok dôslednej grafickej práce.
V tomto prípade ide o scénu kompletne vyhotovenú ako CGI. Ak ste to nezistili hneď, je to v poriadku. Už dávno nemožno rozlíšiť reálnu fotografiu od tej virtuálnej. Napokon, ani automobily v reklamách automobiliek nezvyknú byť reálnymi zábermi.
Aby autor poukázal na to, že skutočne ide o počítačom vytvorené fotografie, publikoval aj záber z modelovacieho 3D programu, ktorý pri tvorbe využil. Koniec koncov, avizoval to už samotný názov „Concept 3D Render“.