startstop

Facelift BMW M3 a M3 Touring, manuál nikam neodchádza

Foto: BMW

Populárne vozidlo z divízie M prešlo modernizácou. Narástol výkon, mierne sa vylepšil dizajn a pribudli nové prvky výbavy.

Prvá generácia BMW M3 uzrela svetlo sveta v roku 1986 a stala sa najúspešnejším vozidlom v pretekoch cestných automobilov naprieč celým svetom. Nové modely šiestej generácie M3 sú k dispozícii s vysokootáčkovým radovým šesťvalcovým motorom s technológiou M TwinPower Turbo a inteligentným pohonom všetkých kolies M xDrive.

Foto: BMW
Vyšší výkon Competition

Príchodom faceliftu narástol výkon z pôvodných 510 na 530 koní. Stovku sedan zvládne za 3,5 sekundy a rodinnému kombíku to trvá o desatinu sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale za príplatok v podobe M športového balíka sa maximálka zvýši na 290 km/h. Spomínaný výkon sa prenáša na kolesá pomocou 8-stupňovej M Steptronic prevodovky. BMW však počúva svojich zákazníkov a v ponuke je naďalej k dispozícii aj 6-stupňová manuálna prevodovka.

Foto: BMW

Nové BMW M3 a M3 Touring je v prípade verzií s pohonom zadných kolies vybavené kovanými kolesami z ľahkých zliatin s rozmermi 18 palcov na prednej náprave a 19 palcov na zadnej. Pre modely s pohonom xDrive kolesá narástli vpredu na 19 palcov a vzadu na 20. Vo výbave pribudli športové, ale zároveň elegantné nové 19 a 20-palcové M disky v striebornej farbe s lesklým povrchom.

Nové svetlá

Najväčším vizuálnym vylepšením sú predné LED svetlomety, ktoré spájajú stretávacie a diaľkové svetlá v jednom module. Prinášajú svieže akcenty do prednej časti. Progresívny vzhľad si osvojili aj tenké zadné LED svetlá v tvare písmena L. Adaptívne LED svetlomety s matrixovými diaľkovými svetlami sú k dispozícii ako voliteľná výbava a zahŕňajú funkciu prisvecovania do zákrut. Svetlá M Shadowline s tmavými vnútornými akcentmi sú k dispozícii aj pre vozidlá vybavené adaptívnymi LED svetlometmi. Odznak modelu na veku batožinového priestoru modelov Competition je teraz zvýraznený elegantným strieborným rámom.

Foto: BMW
Volant s plochou spodnou časťou

Zážitok z dynamickej jazdy sa umocní novo navrhnutým trojramenným koženým volantom s multifunkčnými tlačidlami. Po novom má volant plochý spodok. Nechýbajú ani dve M tlačidlá na rýchly výber nastavení vozidla. Volant M Alcantara v rovnakom dizajne a s rovnakou funkčnosťou je prvýkrát k dispozícii ako voliteľná výbava. V konfigurátore sa nachádzajú tiež plne elektricky nastaviteľné a vyhrievané M karbónové sedadlá. Uhlíkové vlákna v sedacej časti a prvkoch operadla, výrezy v bočných opierkach a pod opierkami hlavy sú o 9,6 kg ľahšie ako štandardné sedadlá.

Foto: BMW

Pred vodičom sa nachádza plne digitálne zoskupenie obrazoviek zložené z 12,3-palcového informačného displeja a 14,9-palcového ovládacieho displeja. Head-up displej premieta informácie dôležité pre jazdu na čelné sklo, vrátane viacfarebného otáčkomera.

Foto: BMW
Balík M Carbon, M Race Track a BMW M Performance diely

Exteriérový balík M Carbon ponúka široké predné prívody vzduchu, zadný difúzor, kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler vyrobené z uhlíkových vlákien. Balík M Race Track, ktorý prináša M karbón-keramické brzdy, M karbónové škrupinové sedadlá pre vodiča a spolujazdca a prvky obloženia interiéru z karbónu, znižujú hmotnosť auta o 25 kilogramov.

TEST BMW M4 Competition xDrive – šťastie sa dá kúpiť

Exit mobile version