startstop

Nové BMW radu 1 prišlo skôr a stratilo manuál

Foto: BMW

A je to tu. Nové BMW radu 1 je na svete. Aj keď ide o úplne nový model, generácia s modelovým označením F70 vychádza zo svojho predchodcu, F40.

Doslova len pred pár hodinami začali internetom kolovať snímky ešte nepredstaveného BMW radu 1. Automobilka dlho nečakala a z pomerne tajomných obrázkov, ktoré toho veľa neodhaľovali, spravila oficiálnu premiéru. Dokáže najmenší model mníchovskej automobilky zaujať svojim dizajnom, alebo to bude technika, kvôli ktorej sa bude predávať ako teplé rožky?

Foto: BMW
Naozaj nový model?

Výrobca prezentuje novinku ako úplne nový model. Mnoho vecí však nasvedčuje, že ide len o naozaj rozsiahlu modernizáciu predošlej generácie F40. Okrem primárneho pohonu predných kolies tomu nasvedčujú aj rozmery. Štvrtá generácia má s tou predošlou úplne identický rázvor osi kolies, pričom na celkovej dĺžke narástlo o 42 mm. Novinka zanedbateľne narástla aj do výšky, konkrétne o 25 mm. Čo sa šírky auta týka, tú môžeme považovať prakticky za identickú, nakoľko narástla len o 1 mm. Kompaktný hatchback tak aj naďalej zostal kompaktným.

Foto: BMW
Stratil manuál a diesel? 

S určitosťou vieme povedať, že nová jednotka prišla o manuálnu prevodovku. Na niektorých trhoch dokonca hlásia absenciu naftových motorov, napríklad na britských ostrovoch. Na nemeckom trhu aj naďalej zostanú dostupné motorizácie 118d a 120d. V týchto verziách dvojlitrový motor produkuje výkon 150, respektíve 163 koní. Z benzínových motorizácií sa vytratilo písmeno i, takže základný model BMW 120 disponuje benzínovým trojvalcom s objemom 1,5 litra, ktorému pomáha mild-hybridná technológia. Spriahnutý je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, a jeho systémový výkon výrobca udáva na hranici 170 koní a 280 Nm. S týmto motorom novinka zrýchli na 100 km/h za 7,8 sekundy a jej maximálna rýchlosť je uvedená 226 km/h. Pri týchto parametroch automobilka udáva priemernú spotrebu v rozmedzí od 5,3 do 6 litrov benzínu na 100 km.

Foto: BMW
Vrcholná verzia

BMW nás nenechalo čakať, a tak so základnými modelmi predstavilo aj vrcholnú verziu. Tá nesie označenie M135 xDrive. Poháňaná je preplňovaným dvojlitrom, ktorý produkuje výkon rovných 300 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Vďaka tomu akceleruje na 100 km/h za 4,9 sekundy, pričom ručička digitálneho prístrojového štítu sa zastaví na hodnote 250 km/h. To všetko pri spotrebe 7,6 až 8,1 l/100 km.

Foto: BMW
Po vzore väčších súrodencov

Zmeny sa udiali aj v interiéri. Na palubnej doske vyrástol veľký, zakrivený displej infotainmentu, ktorý sa skladá z 10,25-palcového digitálneho prístrojového štítu a 10,7-palcovej dotykovej obrazovky, ktorá operuje na najnovšej verzii operačného systému OS 9. Medzi ďalšie zmeny v kabíne patria novo navrhnuté sedadlá na dlhé trasy. Za príplatok môžete mať športové sedadlá vo verzii EcoNeer, alebo ešte športovejšie sedadlá s prívlastkom M. Nové BMW radu 1 sa bude vyrábať v závode v nemeckom Lipsku a na trh by sa malo dostať v októbri tohto roka.

Exit mobile version