V tomto roku vyrobili posledný automobil s naftovým motorom. Hovoria, že ich budúcnosť je elektrická. Začali predávať kompaktný elektromobil, ktorý porovnateľnú konkurenciu dokáže na ceste dynamicky deklasovať. Značka Volvo už v Európe predáva viac elektromobilov ako vozidiel so spaľovacími motormi.
Spoločnosť Volvo Cars uviedla, že v máji dosiahla celosvetový predaj 68 034 áut. To je o 13 % viac ako v máji 2023. K nárastu predaja prispel predovšetkým silný výkon v Európe, ako aj plne elektrické malé SUV s označením EX30. Predaj elektrifikovaných modelov, teda plne elektrických a plug-in hybridov značky Volvo, vzrástol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 37 % a tvoril už 48 % všetkých áut predaných počas mája. Podiel plne elektrických áut tvoril 25 % všetkých predaných áut za predchádzajúci mesiac.

Celkový predaj za obdobie od januára do mája 2024 dosiahol celosvetovo 316 559 áut, čo predstavuje nárast o 15 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023. „Údaje o predaji za tento mesiac sú ďalším meradlom nášho pokroku smerom k nášmu cieľu rastu minimálne 15 percent pre rok 2024,“ povedal Björn Annwall, obchodný riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars. „Som rád, že vidím ďalší mesiac solídneho rastu, ktorý je dôkazom sily našej značky. Upokojujúce sú aj pozitívne ohlasy spotrebiteľov na EX30, ktorý sa rýchlo stal jedným z najpredávanejších plne elektrických áut v Európe.” Kým Volvo v máji predalo v Európe 12 273 elektrických vozidiel, automobilov so spaľovacím motorom, resp. mild-hybridov dokázalo predať len 11 224. Pritom na starom kontinente stále čakáme na uvedenie modelu EX90, ktoré má zatiaľ problém s komplikovaným softvérom. Vďaka vyspelým asistenčným systémom by malo ísť o najbezpečnejšie auto na svete.

Rast v Európe, pokles v USA
V Európe dokázalo Volvo v máji predať 33 252 áut, čo je o 27 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Predaj elektrifikovaných modelov vzrástol medziročne o 34 % a podiel elektrifikovaných modelov tvoril počas mája už 66 % všetkých áut značky Volvo predaných v Európe. V USA zaznamenali v automobilke v máji 5-percentný pokles, celkovo sa tam predalo 10 153 áut. Predaj plug-in hybridných modelov však za veľkou mlákou vzrástol o 113 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Volvo v Číne predalo v máji 13 934 áut, čo je medziročne menej o 1 %.
Najpredávanejším modelom bolo v máji Volvo XC60 s predajom 20 507 áut (2023: 18 052). Nasledovala XC40 s celkovým predajom 13 640 áut (2023: 17 596) a EX30 s 11 035 autami (2023: 0). Podrobné predajné štatistiky automobilov značky Volvo nájdete TU.