startstop

Vyskúšali sme Superb z Bratislavy, je lepší ako keď ho vyrábali Česi…

Foto: Škoda

Po prvom zoznámení s karosárskou verziou kombi sa nám nová Škoda Superb dostala do rúk aj vo verzii Limo. Je práve toto budúci vládny špeciál, ktorý by mohol voziť aj prezidenta?

Zvažujúca sa zadná časť modelu Superb náramne pristane. Ak tu boli nejaké pochybnosti o novom elegantnejšom poňatí dizajnu, limuzína ich nadobro odstránila. Vo verzii Laurin & Klement v kombinácii s 19″ diskami kolies a čiernou metalízou pôsobí hodnotne. Matrix LED svetlomety druhej generácie, ponúkajú 36 svetelných segmentov. Zo spodnej časti zmizli hmlové svetlomety, ktoré sú teraz integrované do hlavných.

Rozmerovo je liftback iba nepatrne väčší, na dĺžku meria viac o 40 mm a na výšku viac o 10 mm. Prekvapivo je ale užší o 15 mm, avšak to je spôsobené tvarovaním nárazníkov, takže dopad na vnútorný priestor to má nulový. V porovnaní s kombíkom je však vzadu cítiť menej miesta na hlavu, kvôli línii strechy. V porovnaní s predchodcom je situácia o 6 milimetrov lepšia. Pre pasažierov vzadu pribudli špeciálne kapsy na telefón a upravená lakťová opierka, ktorá okrem držiakov na nápoje ponúka aj držiak pre mobil. Ak budete vzadu skutočne voziť vzácneho pasažiera, priamo cez infotainment viete nastaviť polohu sedadla spolujazdca a čiastočne tak vytvoriť prezidentskú lóžu. Limuzína ponúka 645-litrový kufor, ktorý je vďaka simply clever riešeniam všemožne konfigurovateľný.

Foto: Škoda
Interiér na úrovni

Interiér vo vyhotovení Cognac bol doplnený o drevený dekor. Príjemne prekvapilo, že kvalita použitých materiálov neklesala smerom dozadu, ale konštantne sa držala na vysokej úrovni. Mimoriadne efektné sú žiabre na palubnej doske, ktoré však budú náročnejšie na údržbu. Najviac dominuje 13″ stredový displej, ktorý dostal aj nový operačný systém. Kvitujeme novú hornú lištu so skratkami, napríklad pre vypnutie štart-stop systému. Jeho ovládanie je intuitívne, pričom zachované ostali aj hardvérové ovládače, aj keď v novej podobe.

Foto: Škoda

Pod kapotou sme mali najvýkonnejší naftový agregát, 2,0 TDI. Poskytuje výkon 142 kW (203 k) a tak ako zvyšok ponuky je spárovaný výhradne so 7-stupňovým DSG (plug-in hybrid má 6 st. DSG). Potešila jeho odozva na plyn a záťah z nižších otáčok, ale napríklad na diaľnici už jeho zrýchlenie nebolo tak výrazné. V porovnaní so slabšie naladeným agregátom musíme skonštatovať, že tu sa nám zdal chod kultivovanejší. Táto motorizácia je spojená aj s pohonom všetkých štyroch kolies, takže je zaručené množstvo priľnavosti. V kopcovitom teréne dokázal Superb aj pri dynamickejšej jazde držať spotrebu na úrovni 7 litrov.

Foto: Škoda
Ceny

Karosárska verzia Superb Liftback so základnou motorizáciou v podobe 1,5 TSI e-Tec vo výbave Selection štartuje od 39 640 €. Testovaná vlajková loď štartuje od 54 990 € a pri rozhovoroch s predstaviteľmi automobilky sme boli oboznámení, že výbava Laurin & Klement je mimoriadne vyhľadávaná na trhu jazdených áut. Vyššia vstupná cena sa teda dokáže vrátiť v podobe vyššej zostatkovej hodnoty.

Exit mobile version