Domov SPRÁVY News Nový Swift pozná svoje ceny, je drahší ako Fabia?

Nový Swift pozná svoje ceny, je drahší ako Fabia?

Foto: Suzuki

Úplne nová generácia sympatického Suzuki Swift sa dočkala slovenských cien. Nové asistenčné systémy a bohatšia výbava spôsobili menší nárast v porovnaní s predchodcom. Základná výbava je dokonca drahšia ako Fabia, no má čo ponúknuť.

Vzhľad novinky sa naozaj podaril, pričom dizajnéri zbytočne neriskovali a priniesli zaujímavú odvážnu evolúciu. Predná časť je výrazne oblejšia, pričom zaujímavým prvkom je oddelená kapota. Tvary nového Swift sú naozaj podarené, pričom neurazia ani konzervatívnejších vodičov a pritom nadchnú tých mladých.

Naživo pôsobí Suzuki Swift robustne a pritom kompaktne. Jednoducho, auto dospelo a nestratí sa ani medzi väčšími konkurentmi na parkovisku. Swift pritom prakticky vôbec nezmenil svoje rozmery. Vyhol sa tak trendu medzigeneračného nárastu a odskoku zo svojho pôvodného segmentu.

Suzuki Swift
Foto: Suzuki
Skvelý interiér

Radikálna evolúcia sa udiala aj v interiéri. Ten je zásadne prepracovaný, no nie príliš, aby neodradil starších vodičov. Všetko je prehľadné a ergonomicky ideálne vyriešené. Ani nový väčší displej infotainmentu nepôsobí rušivo. Panel klímy si zachoval konvenčné ovládanie, za čo pôjde do Suzuki obrovská pochvala. Naopak, kriticky sa musíme vyjadriť k zotrvaniu niektorých archaických riešení v podobe tyčinky na ovládanie palubného počítača, manuálnej ručnej brzde a niektorým recyklovaným tlačidlám.

Suzuki Swift
Foto: Suzuki

Posed v modeli Swift je už tradične dobrý, rovnako ako výhľad z auta či priestorové pomery. Na palube však pribudlo kvantum asistenčných systémov a po novom sa budete musieť zmieriť aj so systémom na monitorovanie pozornosti vodiča. Pokiaľ sa však venujete riadeniu a nie vášmu mobilnému telefónu, auto vám dá pokoj.

Okrem toho boli prepracované asistenčné systémy zaznamenávajúce chodcov či motorkárov a to aj za zhoršenej viditeľnosti. Pribudli aj niektoré špecifické situácie v križovatke, pri ktorých dokáže auto samočinne zabrzdiť. Nový Swift tak efektívne zabraňuje riziku zrážky alebo sa aspoň snaží zmierniť jej následky.

Okrem toho bol prepracovaný aj pohonný systém, ktorému sa však bližšie povenujeme počas plnohodnotného domáceho testu. Skvelou správou je zachovanie pohonu oboch náprav, ktorý si stále nájde fanúšikov aj v tomto kompaktnom hatchbacku.

Suzuki Swift
Foto: Suzuki
Zaujímavý cenník

Základná verzia GL s hybridným ústrojenstvom a manuálnou prevodovkou vás vyjde na 16 140 €, čo je o niekoľko stoviek viac ako v prípade základnej Fabie. Za najlacnejšiu verziu s automatom CVT si pripravte 18 630 €, získavate však aj vyššiu výbavu GL+. V podobnom duchu sa nesie aj Škodovka, ktorá si pýta 18 350€ v kombinácii so sedemstupňovým automatom DSG.

Vrcholná verzia GLX s pohonom oboch náprav však nemá automatickú prevodovku a stojí 20 390 €. Škoda ako vrchol poskytuje benzínový štvorvalec 1,5 TSI s automatom, výkonom 150 koní a cenovkou 21 860 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMinimálne 7-tisíc. Krajina obľúbená medzi Slovákmi zavedie clo na čínske autá
Nasledujúci článokJeho dni mali byť spočítané, no Renault vracia na trh auto z roku 2017