Najnovším prírastkom medzi malými vozidlami je Suzuki Swift. Spoľahnúť sa môže na v minulosti starostlivo vybudovaný imidž, no stojí pred ním niekoľko rébusov.
Doba, kedy Swift stále menej ako 10-tisíc eur, je už dávno preč. Automobilový priemysel sa za ten čas posunul, už aj malé autá ponúknu technológie a výbavu “dospelých” vozidiel, čo platí aj pre Swift. Pochované sú tiež atmosférické jednotky, kvôli emisiám musí byť nový Swift vybavený hybridným pohonným ústrojenstvom, čo tiež zvyšuje cenu. Fabia ani Hyundai i20 zatiaľ používajú pohonné jednotky bez hybridnej techniky.
Medzigeneračne Swift zdražel o necelú tisícku. Siahnuť ešte stále môžete aj po predchádzajúcej generácii, ktorá je v predaji od 15 240 eur. Na nový Swift je potrebné si pripraviť minimálne 16 140 eur. V rámci nášho porovnania sa však nebudeme zaoberať základnými verziami, pretože Slováci majú vo zvyku kupovať skôr lepšie vybavené verzie. Takou ideálnou by mohla byť verzia GLX s automatickou prevodovkou CVT a pohonom predných kolies za cenníkovú cenu 19 730 eur. Mimochodom, Swift je aj naďalej k dispozícii aj s pripájateľným pohonom zadných kolies. Vo výbave GLX stojí 4WD od 20 390 eur.
Bohatá základná výbava
Treba oceniť, že už základná výbava GL je veľmi dobre vybavená. Obsahuje napríklad adaptívny tempomat s funkciou jazdy v strede jazdného pruhu, zadnú parkovaciu kameru, automatické prepínanie diaľkových svetiel i systém sledovania mŕtveho uhla. Napríklad za ten treba v prípade Hyundaiu i20 priplácať aj v prípade najvyššej výbavy Style. GLX však má ďalej zatmavené zadné sklá, vyhrievané predné sedadlá, leštené zliatinové disky, zadné výduchy kúrenia či výškovo nastavenie predných bezpečnostných pásov. Na výber je 9 farieb karosérie a štyri farebné kombinácie s čiernou strechou. Pozornosť si zaslúži najmä nový lak Frontier Blue Metallic spolu s lakom Burning Red Pearl Metallic. Tieto pastelové farebné tóny symbolizujú novú éru kvality lakov Suzuki. Oba farebné varianty pozostávajú z trojvrstvového lakovania, ktorého výsledkom je bohatá textúra a vysoko sýte odtiene.
Swift v porovnaní s konkurenciou ale ťahá za kratší koniec v prípade pohonu. Na výber je iba jedna pohonná jednotka, ktorou je mild-hybridný benzínový trojvalec so skromným výkonom 83 koní. Vďaka nízkej pohotovostnej hmotnosti, ktorá sa stále drží pod 1000 kg, to však stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,9 sekundy.
Model | Suzuki Swift | Hyundai i20 | Škoda Fabia |
Výbava | GLX | Style | Top Selection |
Dĺžka (mm) | 3860 | 4065 | 4108 |
Šírka (mm) | 1735 | 1775 | 1780 |
Výška (mm) | 1495 | 1450 | 1459 |
Rázvor (mm) | 2450 | 2580 | 2564 |
Hmotnosť (kg) | 957-984 | 1065-1175 | 1195-1336 |
Kufor (l) | 265 | 352 | 380 |
Nádrž (l) | 37 | 40 | 40 |
Motor | 1,2 l 12V | 1,0 T-GDi | 1,0 TSI |
Prevodovka | CVT | 7-st. DCT | 7-st. DSG |
Výkon (k) | 83 | 100 | 116 |
Krút. moment (Nm) | 111,8 | 200 | 200 |
0-100 km/h (s) | 11,9 | 12,1 | 9,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | 180 | 202 |
Spotreba (l/100 km) | 4,7 | 5,4-5,6 | 5,2-5,6 |
Cena (€) | 19 730 | 20 340 | 20 120 |