Domov SPRÁVY Elektromobilita Bola to otázka času: Číňania našli spôsob, ako obísť európske clá, zarobia...

Bola to otázka času: Číňania našli spôsob, ako obísť európske clá, zarobia na tom aj Slováci

Medzinárodná produkčná mapa značky Leapmotor (foto: Leapmotor/Stellantis)
Medzinárodná produkčná mapa značky Leapmotor (foto: Leapmotor/Stellantis)

Clo na čínske elektromobily ešte ani nie je v platnosti a už našli spôsob, ako ho obísť. Prvý to skúša Leapmotor s modelom T03, ktorý bude vyrábať v Poľsku (aktualizované).

Za normálnych okolností by sa tento cenovo dostupný čínsky elektromobil ku nám ani nedostal. Všetko to však zmenil koncern Stellantis, ktorý kúpil 21-percentný podiel v čínskej automobilke za približne 1,5 miliardy eur.

Exkluzívnym exportným právam na čínske elektromobily však EÚ hodila polená pod nohy pripravovaným dodatočným clom. Stellantis s tým však vybabral, a našiel spôsob, ako túto daň obísť. Pridajú sa k nim aj ostatné čínske automobilky?

Leapmotor T03
Foto: Leapmotor
Leapmotor T03

Prvým modelom, ktorý spomínané clo obíde, je Leapmotor T03. Jeho hlavným konkurentom je Dacia Spring. Doménou tohto cenovo dostupného elektromobilu je nízka cena, ktorá je v tomto segmente takmer bezkonkurenčná.

ssangyong-torres-evx

Kompaktný elektromobil dosahuje dĺžky len 3620 mm a výkon 55 kW z neho robí ideálne presúvadlo do mestských ulíc. Cieľovú skupinu zákazníkov poteší aj dostatočný dojazd na jedno nabitie 36,5 kWh batérie, ktorý je podľa WLTP metodiky slušných 280 kilometrov.

Vodičovi ponúkne asistenčné systémy, ktoré sú bežne dostupné v tomto segmente. Nechýbajú systémy ako napríklad aktívne udržiavanie jazdného pruhu, sledovanie únavy vodiča alebo systém ISA.

Leapmotor T03
Foto: Leapmotor
Ušetria veľa

Hlavným dôvodom, prečo sa automobilka rozhodla vyrábať elektrický Leapmotor T03 v susednom Poľsku, je obrovské ušetrenie nákladov na výrobu. V porovnaní s Talianskom zvládnu v susednom Poľsku ušetriť automobilke približne až 50 % nákladov na výrobu jedného kusu.

Analytik spoločnosti Jeffries sa nechal pre portál Autocar počuť, že zvýšenie cla je v skutočnosti ešte vyššie ako 25-30 %, ktoré v automobilke očakávali. Pokiaľ by sa tento malý elektromobil montoval mimo Európy, hrubý zisk automobilky na každom predanom kuse by sa pohyboval len na úrovni niekde okolo 5 %. Vďaka výrobe v Európe to môže byť niekde na úrovni až 16 %. To všetko za predpokladu, že základná cena modelu by štartovala na hranici 20 000 eur.

Príležitosť pre pracovitých Slovákov

Výroba u našich susedov odštartuje na jeseň tohto roku a tento elektromobil bude schádzať z rovnakej výrobnej linky ako napríklad Jeep Avenger alebo Fiat 600.

Je nepochybné, že výroba nového modelu prinesie nové pracovné miesta, pričom viaceré budú príležitosťou aj pre Slovákov pracujúcich v zahraničí.

Leapmotor T03
Foto: Leapmotor

Podobným krokom sa už zaoberajú aj ďalšie čínske automobilky, ktoré svoje vozidlá chcú vyrábať v Európe. V posledných dňoch preletela médiami správa, že výrobu do Európy chce presunúť MG, ktorá sa zatiaľ najlepšie etablovala na európskom trhu, aj kvôli tomu, že jej história má viac než 100 rokov a pôvodne ide o značku britskú. Pokiaľ by tak neurobila, je veľmi pravdepodobné, že clo by v prípade týchto vozidiel dosahovalo až 38 %, čím by výrobca stratil konkurenčnú výhodu v podobe atraktívnej ceny.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 25

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJauto.cz
Predchádzajúci článokAudi RS3 má nový rekord na Nürburgringu, prekonalo rivala z Mníchova
Nasledujúci článokMá výbavu luxusných limuzín. Prémiové auto teraz zoženiete za neprémiovú cenu