Legendárny vysokovýkonný sedan so 40-ročnou históriou vstupuje do svojej siedmej modelovej generácie. A model vyššej triedy od spoločnosti BMW M má teraz po prvýkrát elektrifikovaný pohon.
Puristický dizajn
Výrazné predĺženia podbehov kolies a bočných prahov, takmer sochársky vypracovaný predný nárazník a povrchová úprava špecifická pre daný model okolo C-stĺpika – vrátane reliéfneho loga “M5”.
Vozidlo dostalo mimoriadne atletický vzhľad, ktorý ho pomáha odlíšiť jasnejšie než kedykoľvek predtým od klasického BMW radu 5 Sedan. Zároveň, nezvyčajne vysoký podiel povrchov lakovaných farbou karosérie vytvára puristický vzhľad so štýlovými odkazmi na jeho vynikajúci dynamický talent.
Svetová premiéra nového BMW M5 sa uskutoční v Goodwoode na festivale rýchlosti v júli 2024, výroba začne v tom istom mesiaci.
Podvozok ušitý na mieru
Konštrukcia podvozka nového BMW M5 zahŕňa dvojité priečne rameno na prednej náprave a päťprvkovú zadnú nápravu s kinematikou na mieru a plus množstvo ďalších špeciálne vyladených komponentov. V spojení so širokými rozchodmi kolies a vynikajúcou torznou tuhosťou karosérie a upevnenia podvozku, to vytvára jazdné vlastnosti, pre ktoré sú modely BMW M sú známe. Súčasťou štandardnej výbavy je aj adaptívny M podvozok s elektronicky riadenými tlmičmi a integrálne aktívne riadenie, ktoré oráča zadné kolesá až o 1,5 stupňa.
V8 s podporou elektriny
Pohonný systém M HYBRID v novom BMW M5 spája 4,4-litrový motor V8 s klasickým vysokootáčkovým charakterom spolu s elektromotorom, ktorého výkonové charakteristiky sú vyladené špeciálne pre BMW M5 a ktorý je spojený s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic.
Vyvíja maximálny výkon 430 kW/585 k a maximálny krútiaci moment 750 Nm. Maximálny výkon elektromotora je 145 kW/197 k. Má nominálny krútiaci moment 280 Nm. Ten sa vie vďaka medzistupňu zvýšiť až na 450 Nm. Osemvalcový motor sa môže roztočiť na maximálne 7 200 otáčok za minútu. Najvyššia rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, obmedzovač však môže byť zvýšený na 305 km, ak si priplatíte za voliteľný balík M Driver’s Package.
Batérie vo vedľajšej úlohe
V plne elektrickom prevádzkovom režime dokáže nové BMW M5 dosiahnuť až vyššie rýchlosti na 140 km/h. Vysokonapäťová batéria umiestnená v podvozku vozidla má využiteľnú energiu s kapacitou 18,6 kWh, čo umožňuje elektrický dojazd 67 – 69 kilometrov v cykle WLTP, čo je v rámci konkurencie bezkonkurenčný údaj. Kombinovaná nabíjacia jednotka nového BMW M5 umožňuje nabíjanie striedavým prúdom výkonom až 7,4 kW.
Automatizovaní pomocníci
M5 ponúka oveľa širší výber štandardných a voliteľných systémov pre automatizáciu jazdy a parkovania, ako bolo ponúkané v prípade predchodcu. Nové BMW M5 je sériovo vybavené parkovacím asistentom vrátane asistenta cúvania. Voliteľný parkovací Asistent Professional umožňuje automatizované parkovanie a manévrovanie vo vzdialenosti do 200 metrov, ktoré sa ovláda zvnútra kabíny, alebo smartfónom zvonku vozidla.
Ďalšie vylepšenia
Modernizovaná verzia pohonu BMW iDrive je súčasťou štandardnej výbavy nového BMW M5. Je založený na operačnom systéme BMW 8.5 a je navrhnutý priamo pre používanie pomocou dotykového ovládania a reči. Digitálna technológia teraz tiež zahŕňa ovládanie funkcií klimatizácie. Nastavenie teploty, intenzita prúdenia vzduchu, vyhrievanie sedadiel a volantu je možné ovládať dotykom prostredníctvom položky v menu v dolnej časti ovládacieho displeja alebo hlasovým príkazom.
Svoju úlohu v exkluzívnej atmosfére interiéru zohrávajú aj štandardné kožené čalúnenie Merino, BMW Interaction Bar, štvorzónová klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, náladové osvetlenie so špecifickým štýlom M osvetlenia interiéru vrátane uvítacej animácie a panoramatické strešné okno.