Bentley vymenilo dvanásťvalec za hybridný pohon a predstavilo svoj najvýkonnejší model v histórii, nový Continental GT Speed.
Automobilka Bentley predstavila už štvrtú generáciu modelu Continental GT Speed, ktorý pokračuje v 21-ročnom dedičstve spojenia výkonu superšportu, ručne vyrábaného luxusu a každodennej použiteľnosti. Najnovší model predstavuje významnú evolúciu v oblasti dizajnu aj výkonu, pričom čerpá inšpiráciu aj z modelov Bentley Bacalar a Batur.
Napriek tomu, že hovoríme o evolúcii, značka tvrdí, že ide v podstate o kompletne nové auto, keďže až 68% súčiastok je nových.
Ak doteraz platilo, že si Bentley Continental GT mohol zadovážiť aj menej významný podnikateľ, v novej generácii je to už inak.

Hybridná pohonná jednotka
Srdcom nového Continentalu GT Speed je hybridné pohonné ústrojenstvo Ultra Performance Hybrid. Tento systém kombinuje nový 4,0-litrový motor V8 o výkone 442 kW (600 k) s elektromotorom s výkonom 140 kW (190 k). To dáva kombinovanú hodnotu 575 kW (782 k) s maximálnym krútiacim momentom až 1 000 Nm.
Nový Continental GT Speed je tak najvýkonnejší model v histórii Bentley. Hnacia sila sa prenáša prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a elektronického diferenciálu s obmedzeným preklzom (eLSD) na všetky štyri kolesá. Systém tiež využíva aktívne vektorovanie krútiaceho momentu. Z nuly na sto tak dokáže zrýchliť len za 3,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 335 km/h.

Pokročilý podvozok a dynamika
Nový podvozkový systém disponuje dvojkomorovými vzduchovými pružinami spárovanými s dvojventilovými tlmičmi či systémom Bentley Dynamic Ride (48V aktívna regulácia proti prevráteniu). Toto nastavenie zabezpečuje skvelú kontrolu nad karosériou a komfort.
Výbornej jazdnej dynamike napomáha takmer ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 49:51 v prospech zadnej časti vozidla – prvýkrát v modeli Continental GT.
Úplne nová 400-voltová elektrická architektúra podporuje vyspelé pohonné ústrojenstvo, ktoré dosahuje dojazd len na elektrický pohon 81 km v cykle WLTP. Systém vozidla riadi toky energie v rôznych režimoch vrátane čisto elektrického pohonu (až do 140 km/h), elektrického “boostu”, rekuperačného módu a režimu nabíjania, ktorý súčasne poháňa kolesá a nabíja batériu.

Elegantný, no športovo orientovaný interior
V interiéri nového Continentalu GT Speed sa prejavuje povestná remeselná zručnosť značky Bentley. Medzi hlavné prednosti patria sedadlá, ionizácia vzduchu, trojrozmerné textúry kože, moderné prešívanie a tmavé chrómové povrchy.
Sedadlá nastaviteľné v 20 smeroch sú teraz vybavené voliteľnými funkciami Wellness, Postural Adjust a Auto Climate. Zaujme tiež otočný 12,3-palcový displej s vysokým rozlíšením, ktorý vedia nahradiť tri analógové ciferníky. Nový Contintenal sa môže popýšiť aj skvelým audiom, pričom zákazník má na výber až z troch audio systémov.

Modernizovaný dizajn
Štvrtá generácia modelu Continental GT Speed sa môže pochváliť miernou dizajnovou zmenou identity. V prednej časti už nenájdeme dva kruhové svetlomety ako doteraz. Nahradil ho totiž jeden, ktorý dostal takzvané horizontálne “obočie” s hlbokými kryštálovo brúsenými diamantovými efektmi a LED matrix svetlami so 120 samostatnými LED diódami.
Vynovená je aj zadná časť vozidla s ostrejšími tvarmi nárazníka. Upravené sú aj svetlomety, veko batožinového priestoru a koncovky výfuku, ktoré zdôrazňujú šírku a čisté línie vozidla.

Vietor vo vlasoch
Prvýkrát sa modely Continental GT a GTC Speed uvádzajú na trh súčasne. Kabriolet je vybavený látkovým strešným systémom so siedmimi priečkami, ktorý sa pri rýchlosti do 48 km/h rozloží za 19 sekúnd. Model GTC Speed zrýchli na 100 km/h o čosi pomalšie, a to za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť činí v jeho prípade “len” 285 km/h.

Cena a dostupnosť nového Bentley
Prvé kusy nového Bentley Continental GT Speed by mali k zákazníkom doraziť na jeseň. Automobilka v tlačovej správe neuvádza cenu, no Autocar tvrdí, že bude štartovať na sume 236-tisíc libier, teda približne 279-tisíc eur.