Domov SPRÁVY News Epický návrat Pagani Huayra – V12 od AMG a manuál

Epický návrat Pagani Huayra – V12 od AMG a manuál

Foto: Pagani

Nekonečný príbeh. Rovnako ako legendárnu Zondu, aj tento model stále resuscitujú. Tentokrát v unikátnej verzii Pagani Huayra Epitome s manuálnou prevodovkou.

Horacio Pagani je týmto známy. Automobilka zaoberajúca sa výrobou exkluzívnych superšportových áut v malých sériách to spravila znova. Podobne ako v prípade modelu Zonda, sa deje to isté s modelom Huayra. Tento kúsok však stojí naozaj za to.

Pagani Huayra Epitome
Foto: Pagani
Už má nástupcu

Automobilka predstavila priameho nástupcu už dosluhujúceho modelu ešte v roku 2022. O starý model je však pravdepodobne taký záujem, že ho automobilka stále drží pri živote. Ich najnovší počin vznikol na základe dopytu jedného významného klienta. Treba však uznať, že má poriadne vycibrený vkus. Pravdepodobnosť, že stretnete toto auto na ceste, je takmer nulová, lebo existuje len jeden kus. Teda aspoň to tvrdí samotná automobilka. Ten disponuje pomerne podstatnými zmenami v technike. Model Huayra dokonca dorovnáva hodnoty výkonu súčasného modelu Utopia, a prekonáva bývalý vrcholný model, Pagani Huayra R.

Pagani Huayra Epitome
Foto: Pagani
Náročný zákazník

Horacio Pagani je za poriadne mastnú sumu ochotný vyhovieť každej požiadavke svojich majetných zákazníkov. V tomto prípade bola hlavnou požiadavkou manuálna prevodovka. Konkrétnejšie ide o 7-stupňovú manuálnu prevodovku Xtrac, ktorá je spojená s twin-turbo motorom V12 s objemom šesť litrov z produkcie AMG. Tento motor produkuje výkon ohromných 864 koní a krútiaci moment na úrovni 1100 Nm.

Pagani Huayra Epitome
Foto: Pagani
Umelecké dielo

Táto automobilka rozhodne patrí k tým, ktorej modely mnohí považujú za umelecké diela. Nepochybne právom. Dokazuje to napríklad už odhalená kulisa prevodovky. Niektoré zmeny na prvý pohľad nevidíte. Takou je napríklad titánový výfuk s klapkami, alebo aktívne odpruženie. V rámci neho novinka využíva špeciálny super mäkký režim, ktorý je aktívny do rýchlosti 150 km/h. Vonkajší dizajn je taktiež upravený podľa prianí klienta. Pozmenený je predný nárazník s integrovaným LED osvetlením, zadný nárazník s novým difúzorom alebo masívne pevné krídlo. To všetko je zaobalené v modrom odhalenom karbóne, ktorému sekundujú detaily a špeciálne, kované disky kolies v zlatom prevedení.

 

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Pagani
Predchádzajúci článokZa volantom Mercedesu AMG GLE 53 Hybrid. Šoférovi dá zabrať
Nasledujúci článokJedna z učebníc základnej školy jazdeckej skončí. Kvôli emisiám