Ford opäť dal legendárne pomenovanie svojho auta na elektrické SUV. Nový Ford Capri predstavuje výraznú zmenu oproti rýchlemu kupé predávanému od konca 60. do polovice 80. rokov. Zatiaľ čo pôvodný model bol predávaný ako európsky Mustang, jeho novodobý ekvivalent je ďalším elektrickým SUV.
Capri je v podstate elektrický Ford Explorer s karosériou v štýle kupé. Oba modely vychádzajú z platformy MEB koncernu Volkswagen, takže Capri je ekvivalent ID.5, zatiaľ čo Explorer je prezlečený Volkswagen ID.4. Je to výrazný odklon od pôvodného modelu Capri z minulého storočia. Nový Ford Capri je 4634 mm dlhý, 2063 mm široký a 1626 mm vysoký s rázvorom dlhým 2767 mm. Nie je prekvapením, že jeho proporcie sú takmer totožné s proporciami VW ID.5. Ford bude predávať elektrické SUV so štandardnými 19-palcovými kolesami, no k dispozícii budú aj väčšie 20 a 21-palcové kolesá.
Základná verzia má pohon zadných kolies s jedným elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 545 Nm. Stovku z pokoja zvládne za 6,4 sekundy a má elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 190 km/h. Začiatkom roka 2025 sa do ponuky pribudne verzia s výkonom 170 koní, 52 kWh batériou a dojazdom 384 km.
Batérie, elektromotory, dojazd
Ford Capri obsahuje lítium-iónovú nikel-mangán-kobaltovú (Li-NMC) batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, čo podľa výrobcu stačí na dojazd vyše 600 kilometrov. Nabitie batérie z 10 na 80 percent na jednosmernej nabíjacej stanici s výkonom 135 kW trvá približne 28 minút. Silnejší variant s dvoma motormi má motor aj vpredu. Tento model s pohonom všetkých kolies poskytuje kombinovaný výkon 250 kW (340 koní) a krútiaci moment 545 Nm, rovnako ako aj VW ID.5 GTX. To isté platí pre Capri s jedným motorom, pretože vychádza z modelu VW ID.5 bez označenia GTX.
Vďaka druhému elektromotoru a pohonu oboch náprav čas šprintu z 0 na 100 km/h zvládne o 1,1 sekundy rýchlejšie ako verzia s pohonom zadných kolies, teda za 5,3 sekundy. Dvojmotorový Ford Capri získa nielen extra výkon, ale aj mierne väčšiu batériu a hlavne rýchlejšie nabíjanie. Batériu s kapacitou 79 kWh je možné nabiť z 10 na 80 percent za 26 minút pri využití maximálneho povoleného nabíjacieho výkonu 185 kW. Plne nabitý poskytuje dojazd takmer 600 kilometrov.
Hmotnosti a objemy
Zatiaľ čo Capri zo starých čias vážilo od niečo od 900 kg do takmer 1200 kg (v závislosti od generácie), elektrické SUV je oveľa ťažšie. Základný model váži približne 2100 kilogramov, zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies váži takmer 2200 kilogramov.
Ford Capri má do značnej miery rovnakú kabínu ako Explorer. Má rovnaký vertikálne orientovaný 14,6-palcový dotykový displej, ktorý sa pohybuje nahor a nadol a odhaľuje skrytý odkladací priestor umiestnený za ním.
Kúpou Capri s karosériou kupé neobetujete praktickosť, pretože za sedadlami je batožinový priestor s objemom 627 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa jeho kapacita zvýši na 1510 litrov. Tieto čísla v skutočnosti prevyšujú čísla modelu Explorer. Prekvapivý rozdiel pravdepodobne pramení zo skutočnosti, že Capri je približne o 20 cm dlhšie, aj keď má rovnaký rázvor.
Podobne ako Explorer, aj Capri sa vyrába v Kolíne nad Rýnom. Na Slovensku sa Ford Capri predáva v dvoch výbavách Capri a Premium. Už v základnej výbave disponuje tento elektromobil 7 airbagmi, signalizáciou vozidla v mŕtvom uhle, systémom monitorovania okolia pri vystupovaní z auta, vyhrievaním volantu, vyhrievanými prednými sedadlami, 14,6-palcovou vertikálnou obrazovkou multimediálneho systému, adaptívnym tempomatom, zadnou parkovacou kamerou či 19-palcovými diskami. Súčasťou výbavy Premium sú adaptívnym Matrix-LED svetlomety, audiosystém Bang & Olufsen, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, LED ambientné podsvietenie interiéru a 20-palcové kolesá. Za head-up displej, automatický parkovací systém a 360-stupňovú kameru sa v rámci balíka Assist pripláca 1450 eur, za tepelné čerpadlo 1490 eur, za elektricky ovládané ťažné zariadenie 1150 eur a za panoramatickú strechu 1450 eur.