Domov SPRÁVY News Stačilo 10 sekúnd a 50 metrov: Bizarná havária Lotusu za 3 milióny

Stačilo 10 sekúnd a 50 metrov: Bizarná havária Lotusu za 3 milióny

Najrýchlejší Lotus súčasnosti sa divákom na Festivale rýchlosti v Goodwoode ukázal v negatívnom svetle. Špeciál, ktorý je zatiaľ postavený len v jedinom exemplári, sa nedostal ani do prvej zákruty. Po nevydarenom burnoute skončil v balíkoch sena len pár sekúnd po štarte.

Festival rýchlosti v Goodwoode 2024 si vyžiadal svoju prvú obeť. Automobilovú, jazdcovi sa totiž nič nestalo. Lotus Evija X, solitér a traťový špeciál, ktorý bol postavený na prekonanie špecifického rekordu na Nordschleife, počas včerajších jázd v Goodwoode havaroval. Na jednej strane vidieť havárie na trati počas festivalu nie je nič nezvyčajné a častokrát si to odnesú aj vzácne vozidlá, ktoré existujú len v jedinom exemplári, ako sa to stalo napríklad aj minulý rok Hyundaiu RN22e, tento incident je predsa len niečím špecifický. K nárazu neprišlo po nezvládnutom prejazde zákrutou, ale hneď na úvodnej rovinke hneď po štarte.

Na záberoch z kolízie vidieť, že jazdec po odmávaní začne robiť gigantický burnout s množstvom dymu valiacich sa spod pneumatík, následne však stratí kontrolu nad vozidlom a nasleduje náraz do bariéry. Lotus tak teraz bude musieť zrejme postaviť nový kus, aby mohol model Evija X prezentovať na ďalších podujatiach.

CRASH $2 300 000 Lotus Evija X Hypercar Crashes instantly at startline Goodwood FOS 2024

Lotus Evija X

A čo je to vlastne za projekt? Lotus sa rozhodol zajazdiť na Norschleife najrýchlejší čas s použitím podvozku zo sériového automobilu. V októbri minulého roka sa to tomuto špeciálu podarilo s časom 6 minút a 24 sekúnd, čo bolo o 11 sekúnd rýchlejšie ako dosiahol Mercedes-AMG One, teda najrýchlejšie sériovo vyrábané vozidlo, aké zatiaľ kedy jazdilo v Zelenom pekle. Evija X však nie je absolútne najrýchlejším strojom na tejto dráhe. Volkswagen ID.R zajazdil kolo za 6:05 min a Porsche 919 Hybrid Evo dokonca za 5:19 min. Tieto autá však so sériovými vozidlami nemajú absolútne nič spoločné. Lotus by sa však na Nordschleife chcel ešte vrátiť za lepšími podmienkami, pretože v čase meraných kôl bola trať mierne vlhká, takže vidí priestor na ďalšie zlepšenie.

Lotus Evija X
Foto: Lotus

Čo sa týka samotného modelu Evija, v sériovom prevedení ho poháňa štvorica elektromotorov s celkovým výkonom 2000 koní a krútiacim momentom 1700 Nm. Maximálna rýchlosť automobilu je 350 km/h. Z 0 na 300 klm/h zrýchli za 9 sekúnd. Energia sa ukladá do 70 kWh batérie, hmotnosť vozidla je 1680 kg. Lotus vyrobí iba 130 kusov. Cena jedného je stanovená na 2,6 milióna eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMotor1.com
Predchádzajúci článokNeprehliadnuteľne na súši aj vo vode, Maybach vo farbách luxusnej jachty
Nasledujúci článokOkruhom zdar. AMG ukázalo jazdecky orientované kupé GT 63 PRO