Nové BMW Z4 aktuálne prechádza v Miramase sériami testov zameraných na dynamiku jazdy. Prinesie nový model roadsteru aspoň rovnakú radosť z jazdy ako stará verzia?
Už na prvý pohľad je nové BMW Z4 plnokrvný rodaster. Všetky testy prebiehajú v skúšobnom stredisku v meste Miramas, ktoré sa nachádza na juhu Francúzska. BMW toto stredisko využíva už viac ako 30 rokov na vývoj a testovanie nových modelov. Nájdeme tu asfaltový ovál či diaľničný obchvat slúžiaci na rýchlostné skúšky. Serpentíny, slalomové dráhy a rôznorodá škála jazdných plôch je v takomto centre samozrejmosťou.
„Koncept nového modelu BMW Z4 je jasne zameraný na dynamiku jazdy,“ vysvetľuje Jos van As, riaditeľ pre aplikované zavesenie kolies. „Mimoriadne pevná karoséria v spojení s veľmi tuhým upevnením zavesenia kolies sú skvelým základom pre systém, ktorý je garanciou presnosti riadenia dosahujúceho kvality skutočného športového vozidla, ako aj špičkového pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia.“
Nové jazdné systémy a zavesenie teda dostávajú na frak, ale v dobrom. Výkonný radový šesťvalcový motor v modeli BMW Z4 M40i bude zosobnením ctižiadostivého športového vozidla. Takisto sa o to postará znížené športové zavesenie kolies s elektronicky riadenými tlmičmi, ľahké zliatinové M kolesá so zmiešanými pneumatikami a novo vyvinutá predná náprava.
Samozrejme, takto vybavené auto treba vedieť aj ubrdzdiť, a o to sa postará kombinácia športového brzdového systému M s elektronicky ovládanou uzávierkou diferenciálu na zadnej náprave. Model BMW M Perfomance teda bude naozaj špičkou medzi dvojmiestnymi roadstermi.
Nová generácia Z4 chce priniesť do sveta hlavne účinné vylepšenia v oblasti kontroly riadenia, spontánnosti a precíznosti pri zmene smeru jazdy. Pri vozidle s výkonom na zadných sa to určite hodí. Intenzívny testovací proces maskovaného BMW Z4 naznačuje, že nová verzia prinesie aj citeľný nárast športových schopností.
Bude však nový model najväčšieho výrobcu prémiových vozidiel a motocyklov na svete úspešnejší než staršia verzia, ktorá nemá toľko elektronických asistentov? Neuberie autu práve na pôvabnosti kontrolný systém riadenia? To už nech si rozhodne každý sám. Každopádne sa tešíme na premiéru!
Zdroje: BMW | startstop.sk