startstop

Nový rekordér na severnej slučke. Na svojho elektrického súrodenca však nestačil

Foto: Porsche

Nová generácia Porsche Panamera zaznamenala na Nürburgringu nový rekord. Zatiaľ neodhalená výbava využívajúca hybridný pohon V8 stanovila v piatok na Nordschleife čas 7 minút a 24,17 sekundy, čím sa stala najrýchlejším autom vo svojom segmente na Nürburgringu.

Rekordný čas bol jazdený na predprodukčnom modeli Panamera a obsahoval všetko, čo v blízkej budúcnosti dostanú zákazníci s výnimkou škrupinových sedadiel a pretekárskej výstuhy vo vnútri pre vodiča Larsa Kerna. Aj keď Porsche neodhalilo žiadne špecifikácie pohonnej jednotky, spoločnosť uviedla, že auto používalo revolučné odpruženie Active Ride, ktoré bolo prvýkrát predstavené na facelifovanej Panamere.

Foto: Porsche
Vrcholové prevedenie Panamery

Panamera, ktorá dosiahla tento rekord pravdepodobne ponesie modelový názov Turbo S E-Hybrid. Jeho elektricky podporovaný osemvalcový spaľovací motor umožnil dosiahnuť nový rekord, nie je to však jediný dôvod lepšieho času na kolo. Použité boli voliteľné 21-palcové kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmermi 275/35 ZR 21 vpredu a 325/30 ZR 21 vzadu vyvinuté špeciálne pre túto platformu. Vozidlo bolo vybavené aj novým príplatkovým aerodynamickým balíkom karosérie z uhlíkových vlákien, ktorá obsahuje Gurneyho klapku pre štvorsmerné adaptívne zadné krídlo. Porsche tvrdí, že súprava znižuje predný zdvih a vytvára prítlak, hoci nevieme o koľko.

Foto: Porsche
Elektromobil s ťažkými batériami je rýchlejší 

Vďaka času 7:24 je táto hybridná Panamera o viac ako päť sekúnd rýchlejšia ako Panamera Turbo S poslednej generácie. Je tiež o viac ako tri sekundy rýchlejšia ako predchádzajúci držiteľ rekordu, štvordverový Mercedes-AMG GT63 S. Nová Panamera nie je najrýchlejším sedanom v Zelenom pekle. Túto korunu drží taktiež Porsche, avšak s plne elektrickým Taycanom Turbo GT so šialeným výkonom 760 kW (1033 koní). Ono severnú slučku zvládlo za 7:07,55 min.

“Hnacie ústrojenstvo, aerodynamika, podvozok, nové voliteľné ultra vysokovýkonné pneumatiky od Michelinu – k tomu prispelo mnoho aspektov,” uviedol Kern vo vyhlásení. „Nový podvozok Porsche Active Ride priniesol obzvlášť veľký prínos, pretože auto zostáva vždy dobre spojené s vozovkou. Jeho zatáčanie a ovládanie karosérie sú na úplne novej úrovni.”

Foto: Porsche

Porsche tvrdí, že video z rekordného kola bude čoskoro zverejnené.

Exit mobile version