Domov SPRÁVY News Pod 250-tisíc už nepôjdeme, ľudia by sa sťažovali, tvrdí McLaren. Model Artura...

Pod 250-tisíc už nepôjdeme, ľudia by sa sťažovali, tvrdí McLaren. Model Artura ostáva základom

McLaren Artura ostáva základným modelom výrobcu
McLaren Artura ostáva základným modelom výrobcu / Foto: McLaren

Ak ste dúfali, že McLaren rozšíri svoj rad superšportov o cenovo dostupnejšie možnosti, máte smolu. Podľa Jamieho Corstorphina, riaditeľa produktového plánovania McLarenu, automobilka neplánuje v dohľadnej dobe predstaviť nové superauto, ktoré by bolo v hierarchii pod Arturou.

Corstorphine v rozhovore pre CarScoops prezradil, že McLaren 570S nesplnil očakávania zákazníkov ani novinárov a Artura bola na to odpoveďou.

Teraz je Artura vstupným bodom medzi superšporty značky McLaren s počiatočnou cenou pod 250-tisíc eur.

Foto: McLaren

McLaren odhalil model Artura začiatkom roku 2021. Pod kapotou sa nachádza dvojitým turbodúchadlom preplňovaný 3,0-litrový hybridný šesťvalcový motor  s kombinovaným výkonom 691 koní a krútiacim momentom 720 Nm. Stovku z pokoja dokáže dosiahnuť len za 3,0 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 330 kilometrov za hodinu.

Foto: McLaren
Počiatočné komplikácie modelu

Artura čelila vážnym vývojovým a výrobným prekážkam, ktoré prinútili McLaren odložiť uvedenie na trh viac ako raz.

Spoločnosť pôvodne plánovala uviesť auto na trh koncom roka 2020, ale problémy s dodávateľským reťazcom vyvolané pandémiou, nedostatok čipov a problémy s kvalitou narušili túto časovú os. Zvolávacia akcia koncom roka 2022 a ďalšie oneskorenie pri implementácii dodatočných postupov kontroly kvality ešte viac narušili dodanie vozidiel k zákazníkom.

Foto: McLaren

Zatiaľ čo Artura bude základným modelom, vstupným autom McLarenu, s označením GTS zostane najlacnejším športiakom značky.

Je to grand tourer s osemvalcovým preplňovaným motorom, ale má “len” 635 koní. Ak chce zákazník McLarenu ozajstný zážitok zo superšportu, musí začať s Arturou.

Downsizingu sa nevyhli ani superšporty

Priamym konkurentom Artury je Ferrari 296 GTB, ktoré rovnako ako McLaren má pod kapotou hybridný, trojlitrový šesťvalec s dvoma turbami.  Je to štvrté auto značky z Maranella so šesťvalcom.

Ferrari 296 GTB má však ohromný výkon, na ktorý sa nechytá ani britský konkurent. Hybridný systém produkuje 819 konských síl a stovku zvládne o desatinu sekundy lepšie jak McLaren Artura, teda 2,9 sekundy.

Foto: McLaren

S pribúdajúcim sprísňovaním emisií môžeme len očakávať ďalšie superšporty s hybridnými šesťvalcami. Zatiaľ si veľký hráči na trhu zachovali mohutné motory, no nevyhli sa elektrifikácii a je len otázka času, kedy ďalšie modely prídu o svoj 8, či 12 valcový agregát.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTaktika na umelé zvýšenie ceny jazdeného auta. Využijete ju aj vy
Nasledujúci článokDoklady v mobile realitou aj na Slovensku: Rezort vnútra a NBÚ sa zhodli na návrhu zákona