Jesenný autosalón v Paríži by mohol čiastočne vstať z popola a verejnosti odhaliť slušné množstvo noviniek. No, máme sa na čo tešiť.
V roku 2022 sa parížsky autosalón musel zaobísť bez nemeckej automobilky Volkswagen, no to sa tento rok zmení. Vystavené vozidlá VW budú zahŕňať aj sedemmiestne SUV Tayron a koncept ID.GTI.
Pre Tayron, ktorý by mal vychádzať z rovnomenného modelu v Číne predávaného Volkswagenu, to bude jeho prvé verejné predstavenie.
Mimochodom, ponuka SUV vozidiel Volkswagenu v Číne je pre našinca exotická a zvlášť zaujímavá. Autá od VW China majú pekné dizajny, ktoré by sa páčili aj európskemu zákazníkovi. Spomeňme modely Tiguan L Pro, TiguanX, Tayron, TayronX, Touron, TouronX, Talagon či Tavendor.
VW Tayron aj pre Európu
Volkswagen plánuje zrušiť model Tiguan Allspace, pretože mať dve verzie rovnakého modelu už nepovažuje za ideálne. Namiesto VW Tiguan Allspace tak bude v ponuke figurovať celkom samostatný model TAYRON.
Už na konci roka 2024 uvedie na trh plnohodnotný model Volkswagen Tayron. Ten bude mať v roku 2025 dvojča uvedené na trh v Číne, kde by sa pre zmenu malo volať Tiguan L Pro.
Technicky vzaté, Tiguan a Tayron budú mať spoločný technický základ založený na platforme MQB Evo z nedávneho Golfu 8 a nového Passatu.
Aký bude pohon?
VW Tayron sa tak bude spoliehať na plug-in hybridné motory s výkonom 204 a 272 koní.
Tie ponúkajú elektrický dojazd viac ako 100 km vďaka použitiu veľkej batérie s kapacitou 19,7 kWh.
Ostáva zistiť, či bude táto objemná batéria kompatibilná so 7-miestnou konfiguráciou. Doteraz to tak nebolo, o čom svedčí dvojča Tiguanu Allspace, Seat Tarraco PHEV.
Tu sa ponúka otázka, ako sa bude vedieť zladiť Tayron s konkurenciou, napríklad s Peugeotom 5008 PHEV, ktorý ponúka výkon 195 koní. Okrem toho, aby sa Volkswagen zameral na Peugeot E-5008 (100% elektrické verzie, ktoré budú k dispozícii s výkonmi 210, 230 a 320 k), nebude vsádzať na Tayron, ale možno na jeho trendové alter ego ID.6. To zatiaľ zostáva obmedzené na čínsky trh.
Objaví sa teda Volkswagen ID.6 v Európe? Otázka s otvorenou odpoveďou.
Sedemmiestne vozidlá na vzostupe
Pre svoje rodinné SUV majú výrobcovia v obľube dvojice modelov z rôznych segmentov. Svedčia o tom Peugeot 3008 a 5008, Nissan Qashqai a X-Trail a Renault Austral a Espace. Prvý menší z dvojice sa zameriava na malé rodiny svojou 5-miestnou konfiguráciou, zatiaľ čo druhý model je zameraný na väčšie rodiny, ktoré oceňujú ich kapacitu pre siedmich ľudí.
Jedinou výnimkou je možno prípad Dacie. Dvojica Duster/Bigster má maximálne 5 sedadiel v oboch prípadoch. Rumunská značka skupiny Renault uprednostňuje zverenie úlohy 7-miestneho vozidla dobrodružnému kombi Dacia Jogger.