startstop

Nové verzie Porsche Macan sa dojazdom vyrovnajú spaľovákom

Foto: Porsche

Nové Porsche Macan s pohonom zadných kolies je mimoriadne efektívne a ponúka kombinovaný dojazd WLTP až 641 kilometrov.

Zatiaľ čo nový Macan so zadným náhonom sa zameral predovšetkým na vysokú účinnosť a dojazd, nový Macan 4S vyplní medzeru medzi Macanom 4 a Macanom Turbo. Nový Macan 4S má výkon až 380 kW (516 k). Pre všetky modely Macan je dostupný aj nový off-roadový dizajnový balík.

Foto: Porsche
100 kWh batéria a vysoko účinná elektronika

Nový vstupný model elektrického Macanu získava energiu z vysokonapäťovej batérie s celkovou kapacitou 100 kWh. Pohon zabezpečuje výhradne elektromotor na zadnej náprave, ktorý je použitý v Macane 4 s priemerom 210 milimetrov, dĺžkou 200 mm a výkonom 250 kW (340 k). Elektrický motor má 480-ampérový impulzný invertor (PWR), v ktorom je použitý vysoko účinný polovodičový materiál karbid kremíka (SiC) na zabezpečenie vyššej účinnosti. Výrazne znižuje spínacie straty a umožňuje vyššie spínacie frekvencie. V kombinácii s funkciou Launch Control produkuje Macan výkon s overboostom až 265 kW (360 k) a maximálny krútiaci moment 563 Nm. Z miesta dosiahne stovku za 5,7 sekundy a má maximálnu rýchlosť 220 km/h. Bez pohonu všetkých kolies je Macan o 110 kilogramov ľahší ako Macan 4, a preto vyžaduje menej elektriny na pohon. Výsledkom je kombinovaný dojazd WLTP až 641 km.

Foto: Porsche
Zlatá stredná cesta

Macan 4S má nový motor zadnej nápravy a výkonný 600-ampérový pulzný menič SiC. Elektromotor má priemer 230 milimetrov a dĺžku 150 milimetrov. Spolu s motorom prednej nápravy použitým aj v modeloch Macan 4 a Turbo to vedie k systémovému výkonu 330 kW (448 k) s krátkym overboostom výkonu až na 380 kW (516 k). S funkciou Launch Control je maximálny krútiaci moment 820 Nm. Pomocou Launch Control Macan 4S šprintuje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 240 km/h. Má kombinovaný dojazd WLTP až 606 km. Macan 4S je štandardne vybavený adaptívnym vzduchovým odpružením s vyrovnávacím systémom a výškovým nastavením. Porsche Torque Vectoring Plus a riadenie zadnej nápravy umožňujú ďalšiu optimalizáciu podvozku pre zvýšenie výkonu a komfortu.

Foto: Porsche

Nové modely majú všetky kvality druhej generácie Macanu, vrátane dizajnu s aerodynamikou optimalizovanou na dojazd s koeficientom odporu vzduchu 0,25. 800-voltová architektúra Premium Platform Electric (PPE) umožňuje jednosmerný nabíjací výkon do 270 kW. Vysokonapäťovú batériu je možné nabiť z 10 na 80 percent za približne 21 minút.

Nová farba, kolesá a off-roadový balík

Nová farba exteriéru Slate Grey Neo je teraz k dispozícii pre všetky modely Macan. Do portfólia kolies pribudli 20-palcové kolesá Macan S. Pre všetky modely je voliteľne dostupný aj nový off-roadový dizajnový balík, ktorý ešte viac zlepšuje každodennú použiteľnosť modelu Macan. Pozmenená geometria predného nárazníka zväčšila nájazdový uhol až na 17,4 stupňa v závislosti od modelu (so vzduchovým pružením na špeciálne zvýšenej úrovni). V kombinácii s adaptívnym vzduchovým pružením zvyšuje off-roadový dizajnový balík aj svetlú výšku o 10 mm na 195 mm pri normálnom nastavení.

Foto: Porsche

Porsche ponúka balík v dvoch farbách: v šedej Vesuvius a vo farbe exteriéru. Predný nárazník, prahové lišty, panely difúzora a strešné lišty sú následne lakované. V ponuke sú aj zodpovedajúce 21-palcové terénne kolesá vo farbe Vesuvius Grey. Pre zákazníkov, ktorí si vyberú variant terénneho dizajnového balíka vo farbe exteriéru auta, sú v rovnakej farbe lakované aj bočné lišty. Strešné lišty je možné objednať v čiernej, striebornej alebo Turbonite, avšak iba pre model s označením Turbo.

Foto: Porsche

Pre Macan, Macan 4 a Macan 4S je terénny predný nárazník s vložkou vo farbe Vesuvius Grey dostupný aj samostatne. Nájazdový uhol sa zväčšuje ako pri off-roadovom dizajnovom balíku.

Porsche Driver Experience s novým dizajnom a novou funkciou

S elektrifikáciou Macanu zaviedlo Porsche do svojho elektrického SUV modelu nový systém zobrazovania a ovládania. Porsche Driver Experience ponúka kombináciu digitálnych a analógových prvkov. Patrí medzi ne združený prístroj s 12,6-palcovým zakriveným displejom, 10,9-palcový displej pre cestujúcich, head-up displej s technológiou rozšírenej reality a ambientné osvetlenie. Porsche vylepšilo dizajn obrazoviek pre všetky modely Macan. Teraz obsahujú uvítaciu animáciu, aktualizovaný modernejší vzhľad a novú aplikáciu Themes, ktorú možno použiť na úpravu farby pozadia displejov a okolitého osvetlenia tak, aby zodpovedali farbe exteriéru, s dvanástimi farbami.

Foto: Porsche

Dva nové modely sú dostupné na objednávku už teraz a zákazníkom budú doručené v druhej polovici roka. Ceny vrátane DPH začínajú v Nemecku na 80 700 eurách za Macan a 90 700 eur za Macan 4S.

Exit mobile version