Faceliftovaný Tucson, ktorý sa začal vyrábať v júni, bude vybavený mild-hybridnou technológiou v spojení s naftovým motorom. Stane sa tak prvým modelom značky Hyundai, ktorý prispeje k čistejšej budúcnosti.

Výroba faceliftovaného Hyundai Tucson sa začala v júni 2018 a ešte v priebehu leta sa začne predávať na slovenskom trhu. Novinka sa vyrába v českých Nošoviciach. Všetky modernizované motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6d Temp. Okrem toho nový Tucson prichádza s modifikovaným dizajnom a širokou škálou asistenčných a komfortných prvkov.

„Novým pohonom mild-hybridom v našom najlepšie predávanom modeli chceme ďalej pokračovať v stratégii elektrifikácie značky Hyundai a robiť ekologické technológie prístupné pre ešte širší okruh zákazníkov,“ povedal Andreas-Christoph Hofmann, člen predstavenstva Hyundai Motor Europe pre marketing a produkt.

Aby sme naďalej pokračovali v tejto nastúpenej ceste, konštruktéri v našom európskom technickom centre vyvinuli tento vysoko efektívny systém pohonu. V budúcnosti bude dostupný v kombinácii s ďalšími motormi ako súčasť nášho rozmanitého mixu elektrifikovaných pohonných agregátov,“ dodal Hofmann.

ssangyong-torres-evx

 

Úspora paliva na prvom mieste

Tucson ako prvý model značky prinesie 48-voltový pohon mild-hybrid, ktorý bude dostupný s naftovým motorom 2,0 CRDi. Technológia použitá na elektrifikáciu zahŕňa lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu 48 V/0,44 kWh, štartovací generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) pripojený k motoru drážkovaným remeňom, menič jednosmerného napätia LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor.

Pri akcelerácii MHSG s výkonom do 12 kW (16 k) podporuje svojim krútiacim momentom spaľovací motor a tým prispieva k úspore paliva. Systém sa automaticky prepína medzi režimom pomocného elektromotora a režimom generátora. Pri spomaľovaní a brzdení MHSG rekuperuje kinetickú energiu a dobíja ňou batériu. Takýmto spôsobom systém mild hybrid prispieva k výraznému zníženiu spotreby paliva a redukcii emisií CO2.

Vďaka mild-hybridu Hyundai slubuje aj úsporu nákladov na palivo. Vďaka tejto technológii má nový Hyundai Tucson s manuálnou prevodovkou nižšiu spotrebu paliva a emisie CO2 o 7 percent podľa meracieho cyklu NEDC.

Najvýkonnejším motorom v ponuke modernizovaného Tucsona bude práve 2,0 CRDi s výkonom 136 kW (185 k). K dispozícii bude v kombinácii s pohonom všetkých kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Od jari 2019 bude 48-voltová technológia mild hybrid pre nový Tucson dostupná aj s novým naftovým motorom s objemom 1,6 Smart Stream.

Zdroje: Hyundai | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAudi Q8 odhalené.
Nasledujúci článokUnikli fotografie nového BMW X5 G05! Čo vám pripomína?