Domov SPRÁVY News Ford Explorer v predaji od 38-tisíc

Ford Explorer v predaji od 38-tisíc

Foto: Ford

Podľa štatistík Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) bolo ku koncu prvého polroka 2024 registrovaných na Slovensku celkovo 12 893 batériových elektrických vozidiel v kategóriách M1 a N1, čo v absolútnych číslach predstavuje medziročný nárast o takmer 60 %. Síce sa zrýchlilo aj tempo, akým pribúdajú nové registrácie, keďže v prvom polroku bolo registrovaných o 45 % viac nových BEV ako rok predtým, ale v rámci Európskej únie Slovensko stále zostáva v tejto oblasti na chvoste.

Nízke predajné čísla elektromobilov majú aj svoje dôsledky. Napríklad Honda sa rozhodla zatiaľ nespustiť predaj svojho elektrického SUV e:NY1, napriek tomu, že v iných európskych krajinách k dispozícii je. Značka Ford slovenskému trhu verí viac a práve v týchto dňoch uvádza na trh elektrické SUV s názvom Explorer.

Ford Explorer
Foto: Ford

Uvedenie modelu Explorer je prvým krokom Fordu v Európe na ceste k elektrickej ofenzíve. Doteraz mal Ford v predaji len elektromobil Mustang Mach-E. Len pred niekoľkými dňami značka strhla plachtu aj z modelu Capri. Explorer je kompaktným SUV využívajúcim platformu od Volkswagenu. Treba tiež spomenúť, že s rovnomenným modelom predávanými v USA nemá nič spoločné. Ford Explorer je ukážkou spojenia nemeckej techniky s americkým štýlom. Explorer bol skonštruovaný v Nemecku a v tejto krajine sa bude aj vyrábať, konkrétne v Kolíne nad Rýnom

Ford Explorer
Foto: Ford
Interiér

Nadčasovému vonkajšiemu dizajnu zodpovedá moderný interiér s prémiovými materiálmi a prvkami. V kabíne zaujme predovšetkým sofistikovaný soundbar, ktorý je v takomto dizajne typický skôr pre koncepčné vozidlá než pre sériové rodinné automobily. Vyzdvihnúť ďalej musíme veľký úložný priestor medzi prednými sedadlami. Odložiť tam bude možné napríklad aj 15-palcový notebook. Základný objem batožinového priestoru je potom 470 litrov. 15-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému SYNC Move 2 sa môže plynulo posúvať hore a dole podľa potreby vodiča. Zároveň ukrýva priestor na odkladanie cenností v uzamykateľnej skrinke. 

Ford Explorer
Foto: Ford
Pohon a ceny

Ford Explorer je k dispozícii v dvoch výbavách (Explorer a Premium) a v štyroch výkonových prevedeniach. Základ ponuky bude od začiatku roka 2025 tvoriť verzia s pohonom zadných kolies vybavená elektromotorom s výkonom 170 koní a 52 kWh batériou poskytujúca dojazd podľa normy WLTP 384 km. Cena tohto prevedenia je stanovená na 37 990 eur. Výkonnejší variant, takisto s pohonom zadných kolies, avšak s elektromotorom s výkonom 204 koní, 79 kWh batériou a dojazdom 544 km, bude v predaji len od septembra 2024 do januára 2025 za cenu 44 990 eur.

Ford Explorer
Foto: Ford

Z hľadiska dojazdu je najzaujímavejší Ford Explorer vybavený najnovším elektromotorom od VW s výkonom 286 koní, 77 kWh batériou a pohonom zadných kolies. Tu výrobca udáva dojazd podľa WLTP 602 km. Tento model je v predaji od 46 490 eur a v prípade výbavy Premium od 49 390 eur. Kto by chcel siahnuť po elektromobile s pohonom všetkých kolies, dvojmotorová verzia s celkovým výkonom 340 koní a 79 kWh batériou je v predaji od 50 290 eur, resp. 52 990 eur za výbavu Max.

Foto: Ford
Výbavy Explorer a Premium

Základná výbava obsahuje napríklad Full-LED predné svetlá, bezkľúčové štartovanie a odomykanie vozidla, inteligentný adaptívny tempomat, vyhrievané elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, zadnú parkovaciu kameru, automatickú dvojzónovú klímu či 19-palcové kolesá.

Adaptívne MATRIX Full-LED svetlomety, audiosystém Bang & Olufsen, bezdotykové elektrické otváranie dverí batožinového priestoru alebo 20-palcové disky kolies sú záležitosťou výbavy Premium.

Foto: Ford
Príplatky

Do položiek príplatkovej výbavy patrí balík Assist s head-up displejom, aktívnym parkovacím asistentom, 360-stupňovou parkovacou kamerou, asistentom zmeny jazdného pruhu a asistentom držania vozidla v strede jazdného pruhu za 1450 eur. Ergonomické AGR predné sedadlá s elektrickým nastavením a masážnou funkciou sú za príplatok 850 eur. Za tepelné čerpadlo sa pripláca 1490 eur, za panoramatickú strechu 1450 eur za za elektricky vysúvateľné ťažné zariadenie 1150 eur.

Foto: Ford

TEST FIAT 600 - najlepšie auto značky?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ford
Predchádzajúci článokViac šrotov na cestách? Huliak z SNS chce zmeniť STK
Nasledujúci článokFacelift faceliftu. Hyundai i30 N stojí pred novými výzvami