startstop

Ford Explorer v predaji od 38-tisíc

Foto: Ford

Podľa štatistík Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) bolo ku koncu prvého polroka 2024 registrovaných na Slovensku celkovo 12 893 batériových elektrických vozidiel v kategóriách M1 a N1, čo v absolútnych číslach predstavuje medziročný nárast o takmer 60 %. Síce sa zrýchlilo aj tempo, akým pribúdajú nové registrácie, keďže v prvom polroku bolo registrovaných o 45 % viac nových BEV ako rok predtým, ale v rámci Európskej únie Slovensko stále zostáva v tejto oblasti na chvoste.

Nízke predajné čísla elektromobilov majú aj svoje dôsledky. Napríklad Honda sa rozhodla zatiaľ nespustiť predaj svojho elektrického SUV e:NY1, napriek tomu, že v iných európskych krajinách k dispozícii je. Značka Ford slovenskému trhu verí viac a práve v týchto dňoch uvádza na trh elektrické SUV s názvom Explorer.

Foto: Ford

Uvedenie modelu Explorer je prvým krokom Fordu v Európe na ceste k elektrickej ofenzíve. Doteraz mal Ford v predaji len elektromobil Mustang Mach-E. Len pred niekoľkými dňami značka strhla plachtu aj z modelu Capri. Explorer je kompaktným SUV využívajúcim platformu od Volkswagenu. Treba tiež spomenúť, že s rovnomenným modelom predávanými v USA nemá nič spoločné. Ford Explorer je ukážkou spojenia nemeckej techniky s americkým štýlom. Explorer bol skonštruovaný v Nemecku a v tejto krajine sa bude aj vyrábať, konkrétne v Kolíne nad Rýnom

Foto: Ford
Interiér

Nadčasovému vonkajšiemu dizajnu zodpovedá moderný interiér s prémiovými materiálmi a prvkami. V kabíne zaujme predovšetkým sofistikovaný soundbar, ktorý je v takomto dizajne typický skôr pre koncepčné vozidlá než pre sériové rodinné automobily. Vyzdvihnúť ďalej musíme veľký úložný priestor medzi prednými sedadlami. Odložiť tam bude možné napríklad aj 15-palcový notebook. Základný objem batožinového priestoru je potom 470 litrov. 15-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému SYNC Move 2 sa môže plynulo posúvať hore a dole podľa potreby vodiča. Zároveň ukrýva priestor na odkladanie cenností v uzamykateľnej skrinke. 

Foto: Ford
Pohon a ceny

Ford Explorer je k dispozícii v dvoch výbavách (Explorer a Premium) a v štyroch výkonových prevedeniach. Základ ponuky bude od začiatku roka 2025 tvoriť verzia s pohonom zadných kolies vybavená elektromotorom s výkonom 170 koní a 52 kWh batériou poskytujúca dojazd podľa normy WLTP 384 km. Cena tohto prevedenia je stanovená na 37 990 eur. Výkonnejší variant, takisto s pohonom zadných kolies, avšak s elektromotorom s výkonom 204 koní, 79 kWh batériou a dojazdom 544 km, bude v predaji len od septembra 2024 do januára 2025 za cenu 44 990 eur.

Foto: Ford

Z hľadiska dojazdu je najzaujímavejší Ford Explorer vybavený najnovším elektromotorom od VW s výkonom 286 koní, 77 kWh batériou a pohonom zadných kolies. Tu výrobca udáva dojazd podľa WLTP 602 km. Tento model je v predaji od 46 490 eur a v prípade výbavy Premium od 49 390 eur. Kto by chcel siahnuť po elektromobile s pohonom všetkých kolies, dvojmotorová verzia s celkovým výkonom 340 koní a 79 kWh batériou je v predaji od 50 290 eur, resp. 52 990 eur za výbavu Max.

Foto: Ford
Výbavy Explorer a Premium

Základná výbava obsahuje napríklad Full-LED predné svetlá, bezkľúčové štartovanie a odomykanie vozidla, inteligentný adaptívny tempomat, vyhrievané elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, zadnú parkovaciu kameru, automatickú dvojzónovú klímu či 19-palcové kolesá.

Adaptívne MATRIX Full-LED svetlomety, audiosystém Bang & Olufsen, bezdotykové elektrické otváranie dverí batožinového priestoru alebo 20-palcové disky kolies sú záležitosťou výbavy Premium.

Foto: Ford
Príplatky

Do položiek príplatkovej výbavy patrí balík Assist s head-up displejom, aktívnym parkovacím asistentom, 360-stupňovou parkovacou kamerou, asistentom zmeny jazdného pruhu a asistentom držania vozidla v strede jazdného pruhu za 1450 eur. Ergonomické AGR predné sedadlá s elektrickým nastavením a masážnou funkciou sú za príplatok 850 eur. Za tepelné čerpadlo sa pripláca 1490 eur, za panoramatickú strechu 1450 eur za za elektricky vysúvateľné ťažné zariadenie 1150 eur.

Foto: Ford

Exit mobile version