startstop

Volkswagen opäť mení cenníky, zmeny u viacerých modelov

Foto: Volkswagen

Na slovenskom trhu je už dostupný modernizovaný Volkswagen Golf 8. generácie. Zmeny boli vykonané na prednej časti, automobil dostal nový infotainment, svetlomety a zmenila sa tiež zostava motorizácií. Ďalšie novinky pochádzajú z radov rodiny elektrických vozidiel Volkswagen ID.

Nový Volkswagen Golf je k dispozícii v štyroch verziách vybavenia. Už tá základná obsahuje napríklad LED predné a zadné svetlomety, Digital Cockpit, rádio Composition s 10,3“ displejom, automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory a základné asistenčné systémy. Nad základnou výbavou sa nachádza verzia Life a potom dve špičkové verzie – elegantná Style a športovo ladená R-Line.

Čo je však dôležitejšie, importér pre slovenský trh pripravil akciové modely Limited a R-Line Limited. Po nich je možné siahnuť v prípade hatchbacku aj kombi Variant. Pri nich získate dodatočnú výbavu v hodnote 3100 eur zadarmo. Okrem toho je aktuálne na všetky verzie, vrátane akciových modelov Limited, možné využiť akciový bonus 2 000 €.

Foto: Volkswagen
Nové prvky výbavy

Modernizovaný Golf má zásadne LED svetlomety a LED zadné svetlá. Ako príplatkové vybavenie (pri verzii Style štandardne) sú k dispozícii svetlomety LED Performance v kombinácii s LED lištou na maske a osvetleným logom značky. Najvyšší voliteľný stupeň predstavujú adaptívne svetlomety IQ.LIGHT – LED-Matrix zahŕňajúce nové diaľkové svetlo s dosahom až do 500 metrov. S nimi sa súčasne montujú aj nové zadné LED svetlá s 3D dizajnom a dynamickými smerovými svetlami.

Hlavnú zmenu v interiéri predstavuje nová generácia systémov infotainmentu (MIB4) s rýchlejším procesorom a prepracovaným menu. Displej má v spodnej časti na vystúpenej lište osvetlené dotykové posúvače na reguláciu teploty automatickej klimatizácie a hlasitosti audia. Podľa verzie systému infotainmentu má displej uhlopriečku od 26,2 cm po 32,2 cm. Všetky verzie majú digitálny prístrojový panel. Za príplatok je k dispozícii head-up displej.

Foto: Volkswagen
Na výber 10 štvorvalcov

Pre Golf je k dispozícii až 10 štvorvalcových agregátov pokrývajúcich výkonové spektrum od 115 do 333 koní. Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 115 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ten agregát tak nahrádza trojvalec 1.0 TSI. 1,5 TSI je k dispozícii aj vo výkonovej verzii 150 koní. Úspornú benzínovú alternatívu predstavuje verzia mild-hybrid 1.5 eTSI, ktorá je takisto na výber s výkonom 115 alebo 150 k. V obidvoch prípadoch sa štandardne dodávajú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Najúspornejšou pohonnou jednotkou je tradične turbodiesel 2.0 TDI, ktorý je na výber v dvoch modifikáciách – s výkonom 115 k a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s výkonom 150 k a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Foto: Volkswagen

Okrem toho sa už predáva aj plug-in hybrid Golf 1.5 TSI eHybrid so systémovým výkonom 204 k a elektrickým dojazdom 143 km. Od augusta sa budú dať objednať tri najsilnejšie športové modely, poháňané najnovším evolučným stupňom štvorvalca 2.0 TSI. Golf GTI s výkonom zvýšeným na 265 k a GTI Clubsport s výkonom 300 k majú pohon predných kolies, modernizovaný Golf R s výkonom 333 k je zase vybavený pohonom všetkých kolies 4MOTION s funkciou R-Performance Torque Vectoring.

Najlacnejší Golf 1.5 TSI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má uvádzaciu cenu od 19 990 €, Golf Variant od 20 990 €.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Foto: Volkswagen

Na Slovensku sa už predávajú aj najčerstvejšie elektrické novinky značky. Objednať sa dá modernizovaný model ID.3 celkovo v štyroch výkonových verziách. Vstupnú bránu do segmentu elektromobilov Volkswagen predstavuje ID.3 Pure s výkonom 170 k, ktorý sa predáva od 33 990 eur. Najväčší rad ID.7 je už k dispozícii okrem limuzíny aj ako kombi Tourer. 

Modelový rad ID.3 dostal v rámci modernizácie okrem osvieženého vonkajšieho dizajnu a pohonu aj novú generáciu softvéru a infotainmentu, s ktorými je spojená nová koncepcia zobrazovania a ovládania. Systém infotainmentu štvrtej generácie (MIB4) má väčší dotykový displej s uhlopriečkou 32,8 cm (12,9 palca) a novou štruktúrou menu. V spodnej lište displeja sú osvetlené dotykové posúvače na ovládanie teploty klimatizácie a hlasitosti audiosystému. Ovládanie pohonu bolo zjednotené s väčšími modelmi radu ID., takže na prepínanie smeru jazdy slúži páčka na pravej strane stĺpiku riadenia. Ovládanie stieračov je premiestnené do ľavej páčky kombinovaného prepínača svetlometov a smerových svetiel.

Foto: Volkswagen

Pri dlhých cestách a potrebe rýchleho nabíjania padne vhod nový systém tepelného manažmentu batérie. Na optimalizáciu dojazdu je za príplatok k dispozíciu tepelné čerpadlo.

Novým prvkom voliteľného vybavenia pre modely ID.3 je ozvučovací systém Harman/Kardon s 8 reproduktormi a subwooferom. Sústavu reproduktorov napája 12-kanálový digitálny zosilňovač s celkovým výkonom 480 W.

ID.3 Pro S

Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 52 kWh verzie Pure umožňuje kombinovaný dojazd do 388 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon je do 145 kW. Najpredávanejší model ID.3 Pro poháňa elektromotor s výkonom 204 k. Výrobca preň pripravil opciu dodatočného zvýšenia výkonu na 231 k digitálnou aktualizáciou (Power-on-Demand). Tým sa zlepší zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Nová batéria s kapacitou 59 kWh umožňuje kombinovaný dojazd do 434 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon bol zvýšený z doterajších 120 kW na 165 kW. Model ID.3 Pro S má batériu s kapacitou 77 kWh, umožňujúcou dojazd do 557 km.

VW ID.3 GTX. Foto: Volkswagen
GTX

Špičkovým modelom je ID.3 GTX poháňaný novým elektromotorom APP550 s výkonom 286 koní a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm, ktorý sa doteraz montoval do vyšších modelových radov ID. Kompaktnému elektromobilu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, čo je porovnateľné s Golfom GTI. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 180 km/h. Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 79 kWh.

Maximálny nabíjací výkon do 185 kW umožňuje na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom batériu dobiť z 10 na 80 percent za približne 26 minút. ID.3 GTX má tiež najdlhší kombinovaný dojazd z celého radu modelového radu ID.3 – a to až do 604 km. V septembri ponuku doplní ešte výkonnejší model ID.3 GTX Performance s výkonom 326 k. To umožní ešte lepšiu akceleráciu, z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a obmedzovač maximálnej rýchlosti bude zvýšený na 200 km/h.

ID.7 a ID.7 Tourer

Doteraz bol model ID.7 v ponuke výlučne vo verzii „Pro“ s elektromotorom s výkonom 286 koní a lítiovo-iónovou batériou s kapacitou 77 kWh. Nová verzia ID.7 Pro S, ktorá je na výber aj s karosériou kombi, má batériu s kapacitou až 86 kWh. Väčšia batéria prispela k výraznému predĺženiu dojazdu. Kombi ID.7 Tourer Pro má kombinovaný dojazd do 690 km, limuzína ID.7 Pro S až do 709 km. Nabíjací výkon zvýšený oproti ID.7 Pro (175 kW) na 200 kW umožňuje väčšiu batériu na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) dobiť z 10 na 80 percent kapacity za približne 26 minút. Sériové vybavenie ID.7 Pro S zodpovedá doterajším modelom ID.7 Pro.

Foto: Volkswagen

Štylisticky karoséria typu Tourer predstavuje fúziu klasického kombi Variant ako ju prezentuje nový Passat s dynamickou verziou Shooting Brake v duchu modelu Arteon. Zväčšením výšky karosérie v zadnej časti vzrástol objem batožinového priestoru oproti limuzíne so splývajúcou zadnou časťou karosérie. ID.7 Tourer má základný objem batožinového priestoru 605 litrov. Po sklopení zadných operadiel a naložení až po strop je k dispozícii maximálny objem 1714 litrov. Prípustné zaťaženie strechy je 75 kg, na ďalšie zvýšenie prepravnej kapacity si zákazníci môžu za príplatok objednať elektricky odisťované sklápateľné ťažné zariadenie. Podľa motorizácia je povolená hmotnosť brzdeného prívesu 1000 kg alebo 1400 kg (ID.7 GTX).

Foto: Volkswagen

Nová limuzína ID.7 GTX a kombi ID.7 GTX Tourer sú momentálne najvýkonnejšie elektrické modely značky Volkswagen. Optimálna trakcia vďaka pohonu všetkých kolies dvoma elektromotormi, poskytujúcimi systémový výkon 340 k, umožňuje limuzíne vyšprintovať z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a kombi za 5,5 sekundy. Obidve verzie majú maximálnu rýchlosť limitovanú na 180 km/h.

Exit mobile version