Domov SPRÁVY News O elektriku sa ani neoprela. Nová Corvette má V8 a vyše 1000...

O elektriku sa ani neoprela. Nová Corvette má V8 a vyše 1000 koní

Foto: Chevrolet

Chevrolet dnes v noci predstavil niečo nepredstaviteľné. Corvette ZR1 sa vracia s najvýkonnejším motorom V8, aký bol kedy vyrobený v Amerike od automobilového výrobcu, vo variantoch kupé aj kabrio.

5,5-litrový motor V8 DOHC s označením LT7 s dvoma turbodúchadlami vychádza z architektúry LT6 Z06, teda najvýkonnejšieho atmosférického sériového motora V8, a posúva ho na ďalšiu úroveň s dvojitým preplňovaním, čo je v prípade továrenskej Corvette úplná premiéra. Na motore LT7 je vykonaných hneď niekoľko zmien, aby poskytoval nielen vysoký výkon, ale aj žiadanú spoľahlivosť. Časovanie a profil zdvihu ventilového rozvodu boli optimalizované pre nútenú indukciu s vyššou teplotou výfukových plynov. Zväčšila sa spaľovacia komora, nové sú výfukové aj sacie otvory s komplet novým systémom sania.

Chevrolet Corvette ZR1
Foto: Chevrolet

Pridaný bol taktiež sekundárny systém vstrekovania paliva, ktorý dodáva potrebné palivo na podporu obrovského výkonu motora. 8-stupňová dvojspojková prevodovka má zvýšenú kapacitu ozubených kolies so zvýšenou pevnosťou vďaka brokovaniu pre všetky prevody. Pohonnú jednotku ručne montujú hlavní konštruktéri motorov v Performance Build Center, ktorý je súčasťou montážneho závodu Bowling Green v Kentucky.

Chevrolet Corvette ZR1
Foto: Chevrolet
Maximálka takmer 350 km/h

Motor LT7 produkuje 1 064 koní pri 7 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 1 123 Nm pri 6 000 otáčkach za minútu. Odhadovaná maximálna rýchlosť vozidla je 346 km/h a disciplínu 0-400 m by mala Vette zvládnuť pod 10 sekúnd. Účelný aerodynamický balík z uhlíkových vlákien vytvára pri maximálnej rýchlosti viac ako 544 kg prítlaku.

Chevrolet Corvette ZR1
Foto: Chevrolet

Štandardný podvozok Corvette ZR1 prichádza s uhladenejšou karosériou s nižším odporom a malým spojlerom so zákazníkom nastaviteľným krátkym a vysokým výpletom. Zahŕňa tiež štandardný predný splitter z uhlíkových vlákien, vahadlá, bočné nasávanie s integrovaným chladením bŕzd a predné spodné krídlo s deflektormi podvozku. Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S obopínajú 20-palcové predné a 21-palcové zadné kolesá. Štandardný podvozok spája s týmto nastavením to najlepšie z cestného pohodlia a jazdných vlastností. Voliteľný balík výkonu ZTK odomyká skutočnú okruhovú zbraň. Balík ZTK pridáva agresívne zadné krídlo s vysokým prítlakom a karbónovú kapotu. Ladenie odpruženia obsahuje tuhšie pružiny a pridáva pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Foto: Chevrolet

Brzdový balík využíva revolučnú technológiu výroby karbón-keramických bŕzd, ktoré poskytujú zvýšenú odolnosť a znížené teploty brzdových komponentov. Predné kotúče majú priemer 400 mm a zadné 390 mm. Corvette ZR1 zrýchli zo 129 na 321 km/h a zabrzdí späť na 129 km/h za 24,5 sekundy, teda o 22 % rýchlejšie ako C7 Corvette ZR1 a o 53 % rýchlejšie ako C6 Corvette ZR1.

Corvette ZR1 sa začne vyrábať v roku 2025.

OVER 1,000 HP!!! 2025 Chevy Corvette ZR1 Review

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 21

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Chevrolet
Predchádzajúci článokSú v multimiliónovej strate. Známu automobilku čaká nejasný osud
Nasledujúci článokMimoriadne: Dnes začína úplná uzávera diaľnice D1. Info o termínoch a obchádzke