Domov SPRÁVY News Nové autá sú mohutné. S ich zmenšovaním by mohli pomôcť nové batérie

Nové autá sú mohutné. S ich zmenšovaním by mohli pomôcť nové batérie

Foto: Reddit

Až na niekoľko výnimiek má každá nová generácia auta tendenciu byť väčšia ako tá predchádzajúca. Trvá to už desaťročia, sčasti to urýchlili prísnejšie bezpečnostné predpisy a množstvo technológií tomu tiež nepomáha. Tento nekonečný rast priniesol výrazné zvýšenie hmotnosti, takže aj kedysi malé a svižné športové autá teraz nesú podstatne väčšiu záťaž.

Tohto znepokojujúceho trendu si je vedomé aj Porsche, no priznáva, že ruky má momentálne dosť zviazané. Šéf dizajnu Michael Mauer v rozhovore pre austrálsky časopis Drive vysvetlil, že legislatíva týkajúca sa bezpečnosti a ďalšie požiadavky prispeli k extra váhe a rozmerom Porsche 911. So zvyšovaním výkonu auta boli inžinieri donútení nasadiť väčšie kolesá a brzdy, aby zvládli extra výkon motora.

Pomôžu nové batérie?

Menšie Porsche 911 je, žiaľ, v súčasnej dobe nereálne. Mauer naznačuje, že by to mohlo byť časom technicky možné po výraznom zdokonalení technológie elektromotorov a batérií. Zlepšenie hustoty energie v akumulátoroch by umožnilo zmenšiť veľkosť batérií a obľúbený model 911 by mohol byť menší. Automobilka však vylúčila, že by v tomto desaťročí uviedla na trh plne elektrický variant modelu 911. Je však obrovskou neznámou, či bude Porsche 911 rovnako príťažlivé aj bez spaľovacieho motora. Pravdepodobne nie.

Porsche 911
Foto: Porsche

V ideálnom svete by Mauer chcel, aby bola 911 čo najkompaktnejšia a vrátila sa ku koreňom ako malé športové auto. Obmedzenia v súčasnosti bránia Porsche realizovať túto víziu zmenšenej verzie svojho ikonického modelu. Je to ale problém, ktorý postihuje takmer všetky typy áut, nielen tie športové.

Porsche 911
Foto: Porsche

Pripomeňme si, že nedávno uvedená generácia 992.2 modelu 911 pribrala ešte viac. Carrera GTS je teraz hybrid a extra elektrické komponenty spolu so štandardným vybavením pridali takmer 50 kilogramov. Nová 911 váži 1600 kg s pohonom zadných kolies a 1650 kg s pohonom všetkých kolies.

Porsche 911
Foto: Porsche
Zohnať niečo ľahké, je problém

Pre predstavu, 911 Carrera RS 2.7 z roku 1972 vážila 960 kilogramov. V roku 2024 môžete získať jediné športové auto, ktoré váži len o niečo viac, ak si kúpite Mazdu MX-5. Toto malé japonské žihadlo ale ani zďaleka nie je priamym súperom pre Porsche. Dokonca aj Mazda MX-5 bude musieť byť elektrifikovaná, aby splnila prísnejšie emisné predpisy, takže pravdepodobne taktiež priberie.

Foto: Porsche

Menšie športové auto od Porsche, 718 Cayman, je na odchode. V roku 2025 bude ukončená jeho výroba, aby sa uvoľnilo miesto pre dvojicu športových elektromobilov. Ťažko povedať, či budú elektrické modely menšie ako ekvivalent so spaľovacím motorom. Prototypy, ktoré sa doteraz objavili, sa nezdali byť kompaktnejšie a nižšia pohotovostná hmotnosť sa zdá byť taktiež vysoko nepravdepodobná a očakávame presný opak.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJDrive
Predchádzajúci článokPOTVRDENÉ: Na východ prichádza čínska automotive firma Jiangsu Xinquan, pribudnú nové pracovné miesta
Nasledujúci článok36 pokút denne. Kamery na semaforoch od prvého dňa posielajú pokuty ako na páse